امکان توزیع مرغ کیلویی 2500 تومانی وجود ندارد

امکان توزیع مرغ کیلویی 2500 تومانی وجود ندارد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی مرغداران گیلان گفت: امکان توزیع مرغ هر کیلو 2 هزار و 500 تومان در بازار مصرف وجود ندارد.
حبیب اسدالله‌نژاد در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو مرغ نزدیک به یک هزار و 900 تومان و متوسط فروش آن در بازار کشور حدود 2 هزار تومان است.
وی ادامه داد: هیچ تشکل و صنفی قادر به تامین و فروش مرغ 2 هزار و 500 تومانی به صورت انبوه در بازار مصرف نیست زیرا این موضوع نه عملی است و نه منطقی.
اسدالله‌نژاد با اشاره به برخی اظهار نظرها در باره توزیع مرغ 2 هزار و 500 تومانی افزود: قیمت تمام شده هرکیلو مرغ گرم بدون احتساب سود برای تولید کننده، کشتارگاه و فروشنده بیش از این مبلغ است و به نظر می‌رسد هیچ تشکل و صنفی قادر نباشد به چنین انتظاری جامه عمل بپوشاند.
وی با بیان اینکه اینگونه اظهار نظرها و تفاهمنامه‌های غیر عملی موجب ایجاد توقع در مردم برای خرید مرغ به قیمت پائین‌تر از قیمت تمام شده است، گفت: این امر سبب بروز مشکل در جامعه است و باید در این راستا واقع‌نگر بود.
رئیس اتحادیه مرغداران گیلان یک‌سو نگری در مقوله تولید را زیانبار دانست و اظهار داشت: نوسانات قیمت مرغ چیزی است که هم تولیدکننده و نیز مصرف کننده را رنج می‌دهد و در تصمیم‌گیری‌ها باید به منافع و حقوق هر دو گروه توجه کرد.
وی افزود: سطح درآمد و معیشت مردم پائین بوده و ممکن است توان خرید مواد پروتئینی به این قیمت را نداشته باشند بنابراین فشار آوردن به تولیدکننده در برخی مقاطع خاص برای کاهش قیمت و ضرر کردن کلید حل مشکل نیست و رضایت مصرف‌کننده را نباید با فشار به تولیدکنندگانی که یک سال متضرر شده‌اند و رمقی برایشان باقی نمانده است، جلب کرد.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی مرغداران گیلان اتخاذ سازوکارهای مناسب در راستای حل دغدغه‌های تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان را مورد تاکید قرار داد.
وی افزود: باید زیر ساخت‌ها و معایب فرا روی صنعت مرغداری را در راستای کاهش قیمت تمام شده اصلاح کرد و برای حمایت از مصرف‌کنندگان پرداخت یارانه را در نظر گرفت در غیر این صورت سیاست دستوری مشکلی را حل نمی‌کند.
وی قیمت فعلی مرغ را واقعی دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان بازرگانی هم با توجه به مذاکراتی که با مسئولان جهاد و تشکل‌ها برگزار کرده‌اند در جریان قیمت تمام شده و مشکلات صنعت مرغداری قرار گرفته‌اند و برای بازار مصرف اهمیت بیشتری قائل هستند.
اسدالله‌نژاد افزود: با توجه به عدم اختصاص حمایت یارانه‌ای از مرغداران، قیمت مرغ عرضه و تقاضا تعیین می‌شود به همین منظور مرغداران در سال گذشته به ازای هرکیلو مرغ 400 تومان متضرر شدند چون بازار ظرفیت جذب حجم تولید مرغ را نداشت بنابراین قیمت فعلی مرغ در بازار متعادل و در برگیرنده حقوق تولیدکننده است.
 

 
کلمات کلیدی قيمت مرغ توزیع مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com