امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان های دامپزشکی و راهداری حمل و نقل جاده ای

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان های دامپزشکی و راهداری حمل و نقل جاده ای

با توجه به خطرات ناشی از گسترش بیماری های دام و طیور، تفاهم نامه همکاری بین سازمان های دامپزشکی و راهداری و حمل و نقل جاده ای برای کاهش این بیمای ها امضا شد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، شهرام آدم نژاد مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا و مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 50 میلیون کالا در کشور جابه جا می شود، افزود: به منظور کاهش بیماری های دام و جلوگیری از انتقال آنها از مناطق پرخطر به مناطق کم خطر و جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری های مشترک با امضای تفاهم نامه ای، امکان نظارت کامل بر دام هایی که از طریق جاده ها انتقال می یابند، فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش رانندگان حمل و نقل محمولات دام از نیمه دوم سال جاری انجام خواهد شد، تصریح کرد: ناوگان جابه جایی محمولات دامی باید دارای مجوز بهداشتی - دامپزشکی باشند.
آدم نژاد در خصوص مفاد این تفاهم نامه گفت: دفتر حمل و نقل کالا و مسافر از طریق کانون ها و انجمن های صنفی موسسات و شرکت های حمل و نقل رانندگان وسایل نقلیه سنگین برون شهری در استان های 30 گانه کشور به دارندگان خودروهای حمل دام و طیور اعلام می کند تا برای اخذ مجوز اشتغال به فعالیت حمل دام و طیور و اخذ کدهای شناسایی مربوطه به ادارات کل دامپزشمی استان ها و شبکه های دامپزشکی تابعه مراجعه کنند.
آدم نژاد با بیان اینکه لیست مواردی که نیاز به اخذ گواهی بهداشتی حمل و نقل دامپزشکی دارند باید به دفتر حمل و نقل کالا و مسافر اعلام شود، تصریح کرد: حمل و نقل مرغ و خروس زنده و سایر پرندگان اهلی و وحشی همراه مسافر به وسیله اتوبوس های مسافربری بین شهری بر اساس این تفاهم نامه ممنوع شده است.
همچنین، محمد سبحانی مطلق مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم با بیان اینکه نهادهای دامی نظیر ذرت و سویا نیز شامل این تفاهم نامه می شوند، افزود: طرح های دیگری نیز برای کنترل فرآورده های دامی و شناسایی حجم فرآورده های دامی نیز داریم.
وی با اشاره به اینکه خودروهای انتقال دام و طیور و فرآورده های خام دامی کدگذاری می شوند ادامه داد: این خودروها نیز با استفاده از سیستم GPS شناسایی خواهند شد.
سبحانی مطلق گفت: طرح شناسایی دام زنده از طریق سیستم ویژه انجام می شود که کمک موثری به کنترل دام و فرآورده های دامی و اقدامات قرنطینه ای خواهد داشت

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com