امضا تفاهم نامه مشترک ایران و فرانسه در توسعه کشاورزی و دامپروری/فیلم

امضا تفاهم نامه مشترک ایران و فرانسه در توسعه کشاورزی و دامپروری/فیلم

به گزارش خبرنگار ITPNews،  در نشست مشترکی که بین وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و وزیر کشاورزی فرانسه در محل وزرات جهاد کشاورزی برگزار شد طرفین با تنظیم تفاهم‌نامه‌ای بر نقش محوری کشاورزی در اقتصاد و امنیت غذایی و همچنین اهمیت همکاری دوجانبه در گسترش روابط کشاورزی و تجاری تاکید نمودند.
در این تفاهم‌نامه محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و استفان لوفل وزیر کشاورزی فرانسه با توجه به اولین نشست کمیته مشترک کشاورزی دو کشور در 6 خرداد 94 ( 27 می 2015 ) و توجه به علاقه و تمایل بخش خصوصی در توسعه همکاری‌های کشاورزی، از تقویت سطح روابط دو طرف استقبال کردند.
بر اساس این گزارش دو وزیر زمینه‌های مختلفی از بخش کشاورزی از جمله تولیدات گیاهی، دام و بهداشت آن، تحقیقات، مسایل اقلیمی و اگرو، اکولوژی را مورد توافق قرار دادند.
این گزارش می افزاید تبادل دانش فنی در زمینه معرفی واریته‌های جدید و تبادل فرآورده‌های حفظ نباتات از تولیدات گیاهی، همکاری در زمینه ارتقای سطح تولیدات بز و انتخاب نژادهای برتر گاو و گوسفند، گواهی بهداشتی و انتقال تجارب در زمینه کاهش آنتی‌بیوتیک‌ها در بخش دام و ایجاد تورهای مطالعاتی در بخش تحقیقات از جمله موارد مورد توافق طرفین در این تفاهم‌نامه است.

{tor_mjvideo}poster=photos/itpvp/pic/movies/iran-france-conf-e01.jpg src=photos/itpvp/movies/Iran-france.flv{/tor_mjvideo}

در متن تنظیمی، طرف فرانسوی ضمن تقدیر از مسئولان کشورمان در حمایت از بازنگری موافقت‌نامه لیسبون (حمایت از اسامی مبدا) پیشنهاد همکاری دو جانبه در این زمینه را اعلام کرد که مورد پذیرش و استقبال مسئولان کشورمان قرار گرفت.
همچنین در این نشست حجتی وزیر جهاد کشاورزی ظرفیت های موجود در بخش دام و طیور ایران را فرصتی مناسب برای هر دو طرف دانست و گفت: زمینه های همکاری در تمام ابعاد صنعت دام و طیور وجود دارد و هر دو کشور می توانند در خدمات؛ بیش از تولید محصولات، بعد از تولید و بازاریابی همکاری های خوبی را داشته باشند.
وی افزود: بر اساس صحبت های که در سال گذشته انجام شد از هر دو کشور نمایندگانی برای پیگیری طرح های مشترک انتخاب شدند که بعد از توافق برجام اجرای این طرح ها شتاب و توسعه بیشتری خواهد یافت.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به طرح های اصلاح نژادی این وزارتخانه گفت: توافقاتی نیز ما بین شرکت کوثر و نمایندگان فرانسه در خصوص ورود گله های دامی اصلاح شده از جمله بز و گوسفند فرانسوی صورت گرفته است که نتایج آن برای بهبود تولیدات دامی کشور قابل توجه خواهد بود.
حجتی ادامه داد: با توجه به تجربیات خوبی که کشور فرانسه در اصلاح نژاد دام دارد و همچنین ظرفیت های مناسب ایران این همکاری می تواند برای هر دو کشور منافع بسیاری به همراه داشته باشد.
وی اظهار داشت: در اتحادیه اروپا فرانسه یکی از کشورهای سرآمد و توسعه یافته در بخش کشاورزی می باشد که با ایجاد همکاری های مناسب می توانیم تکنولوژی روز آنها را  به بخش دامپروری کشورمان پیوند بزنیم و با همکاری مشترک فرصت بسیار خوبی را برای کشور ایجاد کنیم.
براساس این گزارش به دنبال این نشست و مفاد تنظیمی در تفاهم‌نامه یاد شده، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و نماینده تام الاختیار شرکت ام اف دی با تنظیم تفاهم‌نامه ای جداگانه انجام همکاری‌های مشترک را در بخش بهنژادی ویژگی‌هایی از قبیل زودرسی، تحمل به خشکی، مقاومت به بیماری‌ها و ایجاد گسترش مواد ژنتیکی مورد تاکید قرار دادند.
عباس کشاورز و اچ آ ربانی دو طرف ایرانی و فرانسوی در تفاهم‌نامه تنظیمی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه، رئوس کاری مشترک، روش کار، برنامه مشترک ارزیابی و حقوق معنوی این همکاری مشترک را تایید و امضا کردند. در خاتمه این نشست طرفین توافق کردند تا سرمایه‌گذاری مشترک در بخش کشاورزی و غذا را مورد حمایت خود قرار دهند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com