امروز شرکت پشتیبانی به وعده های خود عمل کند / سکوت این شرکت معنا دار خواهد شد

امروز شرکت پشتیبانی به وعده های خود عمل کند / سکوت این شرکت معنا دار خواهد شد
علی حسینی - اگر قیمت های نهاده ها را در چند روز گذشته بررسی کرده باشید و یا قصد جوجه ریزی داشته اید و برای ارزیابی بازار سری هم به نهاده فروش ها زده باشید، متوجه شده اید که قیمت سویا و ذرت به شدت در حال افزایش است و مانند چند ماه گذشته برای خرید این دو کالای اساسی باید به ارتباطات و خوش اعتباری گذشته خود پناه ببرید.
بنا به اعلام منابع موثق، نزدیک به 4 ماه است که ذرت و سویا در بنادر ایران موجود می باشد و تمام اموری را که خریدار ایرانی باید انجام می داده ، به خوبی صورت گرفته است اما متاسفانه پولی که به امانت نزد بانک عامل بوده؛ از سوی بانک مرکزی به شرکت خارجی و به عبارتی صاحب بار در خارج از ایران ارسال نشده است و عامل ایرانی هزینه پهلوگیری این کشتی که این دو کالای مهم در آن وجود دارد را به صورت روزانه پرداخت می نماید . حال این هزینه قرار است به عنوان خسارت محاسبه شود و یا در آینده به عنوان قیمت تمام شده بر روی محصول کشیده شود، خدا می داند.
به هر حال تا این برنامه های بی برنامه پیش برود و تکلیف این کشتی که به صورت یک انبار شناور درآمده و محل ذخیره ذرت و سویا گردیده است مشخص شود، ( چه زمانی آزاد شود خدا می داند ) بهتر است اقدامی صورت بگیرد. بنا به آمارهای گذشته و اعلامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و اذعان کارشناسان صنعت، این  شرکت به میزان زیادی در انبارهای خود دارای  ذرت می باشد که با سرازیر کردن آن ها به بازار مصرف و به عبارتی با اجرای وظایف تشکیلاتی خود که همانا پشتیبانی از فعالین عرصه دام و طیور کشور می باشد، می تواند تا بیش از دو ماه آینده، بحران ذرت کشور را برطرف نماید.
این سکوت اگر بیش از این از سوی پشتیبانی امور دام ادامه داشته باشد، معانی نا خوشایندی را به خود می گیرد و ما را به یاد تصمیمات اشتباه صدرا... دولت می اندازد که نشان می داد در زمان بحران؛ چیزی به غیر از نگاه اقتصادی به صنعت ندارد و نگاه حمایتی در جایگاه بعدی و حتی در جایگاه های آخر قرار دارد.
عدم ارائه ذرت از سوی شرکت پشتیبانی امور دام عواقب ناگواری را در بر خواهد داشت که یکی از آنها افزایش قیمت ذرت در چند روز گذشته بوده است و در ادامه آن عدم جوجه ریزی مرغداران به علت نبود نهاده می باشد و نتیجه آن کمبود گوشت مرغ در آینده ای نه چندان دور است.
کمبود گوشت مرغ و افزایش قیمت مرغ هایی که در دو ماه آینده به بازار خواهد آمد برای هیچ مدیر و مسئول دولتی که به زمان های حساس انتخابات نزدیک می شویم مطلوب و مناسب نیست وچه بسا بسترهای ذخیره سازی برای ماه مبارک رمضان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.
بهتر است شرکت پشتیبانی امور دام که این روزها درگیر بحث کلان اقتصادی خرید مردم در شب عید است، تحصن درهای بسته انبار خود را بشکند و ذرت موجود در انبار را هر چه سریعتر به دست مصرف کنندگان برساند.
 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی گفت : ۹۱/۱۲/۲۳

    تنها فکری که تو سر مسولین نیست ضرر کردن تولید کنندگان است وکمبود مرغ که با وجود دلار 12260ریالی اقایان خیلی سریع مرغ وارد می کنند .حالا هر کی نابود شود فدای سر مسولین مسولیت ناپذیر

    پاسخ...
  •  

    بهروز گفت : ۹۱/۱۲/۲۳

    سلام روندبازاررابهترببینیم امورپشتیبانی دادن نهاده هامخصوصاسویاراقطع می کنددرهمان موقع آقای مدلل سویای خودرابه بازارسرازیرکرده وبانرخ خوب می فروشدمجددادیروزامورپشتیبانی دام دادن نهاده راآغازمی کند وآقای مدلل فروش سویاراازلیست خودحذف می کندیعنی اینکه یاسویاراتمام کرده یااینکه دیگراینطرف سال نیازبه فروش ندارداین همبستگی بین امورپشتیبانی دام وآقای مدلل همیشه وجودداشته وبسیارجالب است

    پاسخ...
  •  

    احمد گفت : ۹۱/۱۲/۲۳

    سلام من مرغدار هستم جوجه 1600 خريدم سويا به تازگي 1500 شده و ذرت 800 تومان الان با اين قيمت مرغ من ضرر 10 ميلوني ميكنم بعد از 3 ماه كار شبانه روزي

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com