امروز باید از نماینده صنعت خود حمایت کنیم

امروز باید از نماینده صنعت خود حمایت کنیم
تا چند روز آینده و یا بهتر است بگوییم در 18 اسفند ماه سال 93 انتخابات اتاق بازرگانی برگزار می شود و از صنایع مختلف نمایندگانی وارد این اتاق می شوند و بدون شک بخش کشاورزی نیز دارای نمایندگانی خواهد بود.
شاید به نظر خیلی ها، افرادای که وارد این اتاق می شوند چه کاری از آنها بر میاد؟
شاید فکر کنیم بزرگتر از این اشخاص چه کاری کردند که این افراد بخواهند انجام دهند؟
شاید فکر کنیم که این افراد به محض ورود همه چیز و همه تعهداتشان را فراموش می کنند و دیگر به منفعت صنعت کاری ندارند؟

تمام این تفکرات هر چه که باشد حاصل تجربیات ماست و همه ما چندین بار این موضوع  و این نتایج را لمس کرده ایم. اما چیزی که همیشه در انتخاب نمایندگان و یا مدیران تصمیم گیر برای حضور در چنین مجامع، اتحادیه ها و یا اتاق ها مهم هست این است که با حضور مناسب و به موقع ما، نمایندگانی شاخص و فردی مطمئن، دارای سابقه خوب، دارای تجربیات بالا، فردی با خصوصیات و شمه اقتصادی و بازرگانی، نافذ و دلسوز را وارد صحنه کنیم.
درست است که سیستم به خودی خود شخص مطلوب گروه را بر می گزیند اما می تواند در بین کاندیدها، فردی را نیز پیدا کرد که به خصوصیات بالا نزدیک تر باشد.
شک نکنید که حضور یک نماینده و فعال اقتصادی مناسب از بخش کشاورزی بهتر از یک نماینده فرمایشی می باشد که به علت عدم حضور ما وارد این صحنه مهم شده است و چنیدن سال هم باید در آن کرسی بنشیند.{tor_sutitle}هر شخصی که دارای کارت بازرگانی می باشد، برای به دست آوردن این کرسی، در هیجدهم اسفند ماه حتما باید وارد صحنه رای شود.حضور نماینده ای از جنس صنعت در اتاق بازرگانی بسیار مهم و واجب است{/tor_sutitle}
این انتخاب اگر هیچ سود و فایده ای نداشته باشد، حداقل باعث می شود شخصی را در این بخش داشته باشیم که اخبار را سریع تر از ما بشنود، تصمیمات را سریع تر از ما بشنود و انعکاس دهد، این شخص حداقل می تواند در زمان های بحران و تصمیمات اشتباهی که به ضرر صنعت کشاورزی و مرغداری ایران می باشد، به عنوان یک رای منفی قدمی را برای ما بردارد.

شرط حضور در این انتخابات داشتن کارت بازرگانی می باشد. این شرط در بخش کشاورزی بسیار مهم می باشد چرا که با فراوانی جمعیت مناسب و شاغلی در این بخش روبرو هستیم اما با تعداد کمی فعالین که دارای کارت بازرگانی می باشند و این امر باعث می شود حضور تک تک افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند مهم و حساس باشد و نباید فراموش کنیم که در دوره قبلی نماینده این صنعت تنها با اختلاف 2 رای نتوانست جواز ورود به این اتاق مهم را به دست بیاورد.

در این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی، مهندس مهدی معصومی-عضو هیئت مدیره انجمن صنایع طیور ایران- به عنوان یکی از نمایندگان بخش کشاورزی کاندیدای اصلی صنعت ما می باشد که رزومه ایشان را می توانید در زیر مطالعه نمایید.


سایت خبری خبرآنلاین نیز در مورد وضعیت مرغ و تخم مرغ و نقش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در وضعیت تشکل ها و رضایت مصرف کننده و تولید کننده با مهدی معصومی اصفهانی، نماینده کمیسیون بین المللی تخم مرغ در ایران، رئیس هیات مدیره انجمن تخم مرغ شناسنامه دار، عضو هیات مدیره انجمن صنایع طیور ایران و کاندیدای حضور در اتاق بازرگانی گفتگویی را انجام داده است که می توانید آن را در زیر مشاهده نمایید.

وقتی یک تولید از ارز دولتی و سوخت سوبسیدی استفاده می کند، چرا باید کالای خود را صادر کنند؟
پرداخت یارانه در جهت حمایت از تولید کنندگان و به ویژه تولیداتی است که حرفه اقتصادی بالا و رغبت کمی برای سرمایه گذاری دارد. بنابراین پرداخت یارانه نمی تواند منافاتی با صادرات داشته باشد. چرا که صادرات علاوه بر حمایت داخلی به عنوان مجرایی برای سر ریز تولید داخلی در دوره هایی که تولید بالاتر از حد نیاز باشد، می تواند عمل کند.

چرا هم تولید کننده و هم مصرف کننده از قیمت مرغ و تخم مرغ ناراضی هستند؟
علت در عدم ثبات قیمت و صعود و سقوط آن در تبعیت از مکانیزم های عرضه و تقاضا است که در دوره ای تولید کننده و در دوره ای دیگر مصرف کننده را ناراضی می کند. چاره آن هم باز بودن دایم مسیر صادرات و انبارداری و جمع آوری محصول در دوره های افزایش تولید و توزیع آن در دوره های کاهش تولید است تا بتوان به یک عرضه متناسب با تقاضا در یک بازه زمانی بلند مدت رسید.

اتاق بازرگانی می تواند چه نقشی در رضایت مندی مصرف کنندگان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی ایجاد می کند؟ در خواست شما از صنف تولیدکنندگان چیست؟
تصمیم گیری ها در بطن بخش خصوصی پراکنده است. چنانچه تشکل های بخش خصوصی بتوانند حول محور خواسته های اصلی و کلان خویش به یک جمع و صدای واحدی برسند، ضمن تقویت آنها قدرت مذاکره و چانه زنی در راستای نیل به اهداف خویش امکان پذیرتر خواهد شد. در این راستا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، به عنوان بالاترین و عالی ترین تشکل بخش خصوصی هم باید مساعدت جدی و ویژه ای برای وحدت تشکل های شاغل در بخش کشاورزی در مسیر رسیدن به اهداف فوق داشته باشد.
 
نظرات شما
  •  

    نعمتی گفت : ۹۳/۱۲/۱۳

    اقای معصومی دارای رزومه خوبی میباشند و از جنس مرغداران هستند.ما در صنعت مرغداری به شخصی نیاز داریم که بتواند حمایت کند نه شعار بدهد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com