اقلام ضروری در جریان هدفمند سازی یارانه ها ذخیره سازی می‌شوند

اقلام ضروری در جریان هدفمند سازی یارانه ها ذخیره سازی می‌شوند

معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان گفت: در راستای اجرای طرح تحول اقتصادی در هرمزگان، راهکارهای ذخیره سازی اقلام ضروری بررسی و با تصویب اجرایی می‌شوند.
به گزارش موج از هرمزگان، عبدالرضا ناطق در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان بیان کرد: برای اجرای این طرح با همکاری سازمان بازرگانی 13 قلم از کالاهای ضروری مانند گوشت قرمز، تخم مرغ، گوشت مرغ، برنج و دیگر مواد ذخیره سازی شده تا در زمان مناسب از آن در بازار به شکل صحیح استفاده شود.
ناطق عنوان کرد: یکی از نیازهای استان هرمزگان که به عنوان یک منطقه تجاری از آن نام برده می‌شود، جلوگیری از تغییرات قیمت است.
وی یکی از راه های کنترل تورم، نظارت بر تامین، توزیع و قیمت کالا در بازار عنوان و تصریح کرد: در همین راستا باید با نظارت دقیق بر تامین کالا از تزریق بی رویه کالا به بازار و در نتیجه قیمت که از این امر نشات می‌گیرد کنترل و بازار به تعال رساند
ناطق تاکید کرد: برای نظارت بر تامین کالا باید با پیش بینی‌های دقیق اقلام ضروری و مورد استفاده شهروندان ذخیره سازی شده تا جلوی هرگونه احتکار و شوک روانی گرفته شود
وی اظهار کرد: برای امر ذخیره سازی نیز باید با استفاده از مباشرینی که می‌توانند در تهیه اقلام و ذخیره سازی آن کمک کنند استفاده کرد.
ناطق با تاکید بر وضعیت اقتصادی استان بیان کرد: وضعیت استان در گردش کالا و نقدینگی آن باید سنجیده و میزان ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: مباشرانی که می‌توانند در این امر شرکت کنند باید شناسایی، و با توافقی که بین وزارت بازرگانی و بانک‌های ملی و ملت که تاکنون صورت گرفته برای استفاده از تسهیلات معرفی گردند.
ناطق در پایان اذعان کرد: می‌توان با شناسایی کالاهایی که از خارج از استان تولید و خریداری می‌شود درصورت وجود ظرفیت در استان آن را تولید و به خود کفایی برسیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com