افزایش20 درصدی تولید گوشت مرغ در هشت ماه گذشته

افزایش20 درصدی تولید گوشت مرغ در هشت ماه گذشته
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان این‌که مهمترین شعار جهاد کشاورزی، افزایش بهره‌وری و تحقق اهداف پیشرفت در سند چشم انداز است، گفت: 300 پروژه بخش کشاورزی با اعتبار بالغ بر 47.6 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 1498 نفر به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان، محمدرضا نریمانی در آیین افتتاح 300 پروژه کشاورزی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی اظهار کرد: 204 مورد از این پروژه‌ها مربوط به حوزه آب و خاک و بقیه مربوط به حوزه‌های باغبانی، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور عشایر، دام و آبزیان، منابع کشاورزی و تعاونی‌های روستایی است.
وی افزود: شهرستان فریدن با انجام 32 پروژه رتبه اول و شهرستان‌های خوروبیابانک و برخوار به ترتیب با 26 و 23 پروژه در مقام دوم و سوم در انجام پروژه‌های کشاورزی قرار دارند.
نریمانی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها و توجه به افزایش بهره وری، گفت: در مجموع 159 هزار تن نهاده بین دامداران و مرغداران توزیع شده است که وضعیت تولید در بخش کشاورزی را مطلوب نشان می‌دهد.
وی، وضعیت تولید شیر دراستان را خوب توصیف کرد و افزود: با تولید 850 هزار تن شیر در رتبه اول کشور قرار داریم.
به گفته وی، 45 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات یارانه‌ای با سود چهار درصد و باز پرداخت پنج ساله جهت بهینه سازی مصرف سوخت در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تولید گوشت مرغ در هشت ماهه گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
نریمانی، افزایش بهره وری آب را از اولویت‌های بخش کشاورزی استان برشمرد و تاکید کرد: تا به امروز بیش از 62 هزار هکتار از اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی در تلاش است در سال جاری بتواند حداقل 20 هزار هکتار دیگر از اراضی استان را به سامانه‌های نوین آبیاری، با اعتبار 63 میلیارد تومان که 85 درصد سهم دولت و 15 درصد سهم کشاورز است، مجهز کند.
وی گفت: سیاست جهاد کشاورزی در حاشیه زاینده رود، ایجاد و توسعه باغ‌ها و تجهیز آنها به سامانه نوین آبیاری و حذف کشت‌های زراعی پرمصرف مانند برنج است.
نریمانی، رسیدن به هدف ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی در سال 89 را خوب ارزیابی کرد و گفت: هدف معین شده در این سال، ایجاد شغل برای 12 هزار و 800 نفر بود که با ایجاد 15 هزار شغل توانستیم 17 درصد بیشتر از هدف نهایی را محقق کنیم. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com