افزایش ‪ ۷۰‬درصدی دان ،مرغداران خمین را متضرر کرده است

افزایش ‪ ۷۰‬درصدی دان ،مرغداران خمین را متضرر کرده است

مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران خمین گفت : افزایش ‪ ۷۰‬درصدی قیمت دان نسبت به مدت مشابه سال گذشته مرغداران این شهرستان را متضرر کرده است.
"حیدر شعیبی "روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود :سال گذشته هر کیلو گرم دان بطور متوسط سه هزار ریال بود در حالی که اکنون این رقم به پنج هزار ریال افزایش یافته است.
به گفته وی سود حاصل از صنعت مرغداری به جیب دلالان و واسطه‌ها می‌رود و مرغداران این شهرستان متضرر می‌شوند.
وی با بیان اینکه اکنون هر کیلو گرم مرغ زنده را واسطه‌ها به قیمت ‪۱۴‬ هزار و‪ ۲۰۰‬ریال از مرغدار خریداری می‌کنند تصریح کرد :این در حالی است که هر کیلو مرغ ‪ ۲۵‬هزار ریال به دست مصرف‌کننده می‌رسد.
وی ادامه داد : این تفاوت ‪ ۱۰‬هزار ریالی قیمت به جیب دلالان می‌رود و با وجودی که قیمت مرغ نسبت به سال گذشته ‪ ۳۰‬درصد افزایش داشته، اما برای مرغداران ادامه این وضع مقرون به صرفه اقتصادی نیست.
شعیبی بیان کرد :بدلیل این مشکلات و کمبود دان در بازار ‪ ۵۰‬درصد از مرغداران این شهرستان اقدام به جوجه‌ریزی نکردند و مابقی نیز کمتر از ظرفیت جوجه ریزی کردند.
وی با بیان اینکه حرفه مرغداری نیاز به سرمایه در گردش فراوانی دارد افزود: به همین دلیل مرغداران مجبورند از تسهیلات بانکی با کارمزدهای بالا استفاده کنند که زیان فراوانی برای آنها در پی دارد.
رییس اداره بازرگانی خمین گفت :دلالان با سرمایه وقدرت ریسک پذیری بالا سود کلانی می‌برند، بدون اینکه زحمتی بکشند .
"رضا ملکی "افزود :این افراد در قالب شرکت تعاونی با تهیه مواد غذایی دام وطیور ودر اختیار گذاشتن این مواد به تولیدکننده محصول تولیدی آنها را خریداری می‌کنند.
شهرستان خمین با ‪ ۱۲۰‬واحد مرغداری در تولید گوشت مرغ مقام اول استان مرکزی رادارد

 
کلمات کلیدی ذرت کنجاله
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com