افزایش ۵ برابری صادرات مرغ منجمد در استان اصفهان

افزایش ۵ برابری صادرات مرغ منجمد در استان اصفهان
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: صادرات مرغ منجمد از استان اصفهان به خارج از کشور، ۵ برابر و نیم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن افزایش یافت.
سید اکبر حسینی اظهار کرد: در این مدت  260 هزار کیلوگرم مرغ منجمد به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عراق ، امارات و بحرین صادر شد.
وی خاطر نشان کرد: در سال 91 ، حدود 70 تن مرغ منجمد از استان اصفهان به این کشورها صادر شده بود که این میزان در سال 92 به حدود 380 تن رسید.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه صادرات مرغ و ماهی منجمد در سال 92 حدود 2 میلیون و 500 هزار دلار برای استان ارزآوری داشته، تصریح کرد: سال گذشته  70 هزار کیلوگرم ماهی منجمد هم به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، 100 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: پا و پنجه مرغ، سیرابی و پشم گوسفند، پودر شیر، شیر خشک و عسل هم از دیگر محصولات صادراتی دامی خوراکی و غیر خوراکی استان اصفهان به کشورهای خارجی است.
حسینی با اشاره به اینکه دامپروری می تواند یکی از منابع مهم صادرات غیرنفتی کشور در صدور مازاد محصولات دامی و فرآورده‌های آن باشد، بیان کرد: در راستای سیاست‌های دولت در رسیدن به اهداف افزایش صادرات غیرنفتی، سعی شده با اجرای برنامه مدون و منظم و برداشتن گام های موفق در رفع مشکلات موجود، زمینه تشویق سرمایه‌گذاران به صادرات گوشت و فرآورده‌های خام دامی خوراکی و غیرخوراکی فراهم شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com