افزایش ۲۰ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان سمنان

افزایش ۲۰ درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان سمنان
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان گفت: میزان جوجه ریزی شش‌ماهه اول سالجاری در مرغداری‌های شهرستان سه میلیون و ۹۶ هزار و ۲۳۵ قطعه بودکه در مقایسه با سال گذشته، به میزان ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.
وحید قدس ضمن اشاره به سهم ۲۲ درصدی شهرستان سمنان از جوجه ریزی استان، عنوان کرد: درحال حاضر در این شهرستان، ۵۶ واحد پرورش مرغ گوشتی، شش واحد پرورش مرغ تخمگذار و پولت و دو واحد مرغ مادر و اجداد به ظرفیت دو میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ قطعه در هر دوره پرورش وجود دارد که به فعالیت و تولید گوشت مرغ، تخم مرغ خوراکی و تخم مرغ نطفه دار پرداخته که بخش عمده ای از این تولیدات به سایر شهرستانها و استانهای مجاور حمل می شوند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان همچنین گفت: ارتقای ساختار بهداشتی مرغداری ها و استفاده از تکنولوژی مدرن در کنار رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی، می تواند ضمن افزایش بهره وری و کاهش بیماریها، ارتقای امنیت غذایی را بدنبال داشته باشد.
قدس در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت موضوع امنیت غذایی شعار سال ۲۰۱۵ از سوی سازمان جهانی بهداشت   «بهبود امنیت غذایی از مزرعه تا سفره»  اعلام شده است که اقدامات دامپزشکی در تحقق این شعار از نقش و جایگاه ویژه ای برخوردار است.   

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com