افزایش ویتامین D3 و بهبود سلامت مرغ های گوشتی

افزایش ویتامین D3 و بهبود سلامت مرغ های گوشتی
چین – مطالعات جدید حاکی از این است که افزایش ویتامین D3 در رژیم خوراک طیور، منجر به تقویت و استحکام استخوان های مرغ های گوشتی و کاهش دردها و بیماریهای پا و کوفتگی های زانویی و در نتیجه قدم برداشتن بهتر آنها می گردد.
اطلاعات به دست آمده از این آزمایشات نشان می دهد که افزایش مکمل ویتامین D3 اثرات مطلوب و رضایتبخشی بر روی راه رفتن و وضعیت سلامتی و رفاه مرغ های گوشتی که در تراکم بالا نگهداری می شوند می گذارد و عوارض جانبی بر روی بازدهی آنها به جا نمی گذارد.
محققین دانشگاه کشاورزی پکن و شاندونگ چین در جدیدترین شمارۀ نشریۀ Poultry Science اذعان داشتند : "ما در این تحقیق و بررسی ها، اثرات مختلف ویتامین D3 و نگهداری طیور با تراکم بالا رابر روی افزایش بازدهی ، وضعیت لاشه و استخوان های مرغ گوشتی Ross 308 ارزیابی کردیم."
نتایج حاکی از آن بود که نگهداری طیور با تراکم بالا در مرغداری در مصرف غذا، وزن گیری، رشد ماهیچه های سینه و استخوانی اختلال ایجاد می کند . اما در مقابل منجر به افزایش ضریب غذایی و بهبود قدم برداشتن آنها و افزایش جراحات و آسیب های پا ، و آسیب های بال و پر شکمی بخصوص در زمانیکه طیور به سن بازار می رسند، می گردند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com