افزایش واردات ذرت برای مصرف به عنوان سوخت اتانول

افزایش واردات ذرت برای مصرف به عنوان سوخت اتانول
بر طبق پیش بینی های تحلیل گران ، چین می تواند بیش از 20 میلیون تن ذرت در سال وارد کند که این میزان ، بیش از 6 برابر مقدار کنونی است. این امر به دلیل استفاده بیشتر از ذرت به عنوان سوخت اتانول می باشد.
پکن تصمیم دارد تا سال 2020 میلادی ، بنزینی به نام E10 را وارد بازار جهانی  کند که میزان اتانول آن ، 10 درصد است.
بر اساس تخمین های صورت گرفته توسط خبرگزاری رویترز، در زمان اجرایی شدن این طرح ، چین به 15 میلیون تن اتانول نیاز دارد که  این میزان ، معادل  45 میلیون تن ذرت می باشد.
سال گذشته، بعد از اقداماتی که دولت برای بهره برداری از ذخایر ذرت در مناطق دارای مقادیر بالای ذرت آغاز کرد، این محصول در مناطق شمال شرقی ، مصرف بیشتری پیدا کرد.
همچنین، گسترش مداوم بخش فرآوری ذرت، فروش این محصول به دیگر بخش های کشور چین را دشوار کرده است.
چری ژانگ (Cherry Zhang) ، تحلیلگر شرکت . Shanghai JC Intelligence Co اظهار داشت: «این اقدام موجب کمبود عرضه این محصول در جنوب چین می شود و شاید برای رفع این کمبود ، نیاز به واردات آن داشته باشیم.»
ذرتی که از شمال شرقی چین به خارج صادر می شود ، در 3 تا 5 سال آینده به کمتر از 30 میلیون تن خواهد رسید. این میزان در حال حاضر 50 تا 60 میلیون تن می باشد.
ژانگ اظهار داشت که چین ممکن است نیاز به وارد کردن 10 تا 20 میلیون تن ذرت داشته باشد تا این کمبود را جبران کند.
این پیش بینی بسیار بیشتر از پیش بینی هایی است که توسط وزارت کشاورزی آمریکا صورت گرفته است. وزارت کشاورزی آمریکا پیش بینی کرده است که واردات ذرت تا سال 2020 – 2019 میلادی به 3.8 میلیون تن خواهد رسید.
وزارت کشاورزی چین اظهار داشته است که واردات در سال 2018 – 2017، 1.5 میلیون تن خواهد بود.
بنابر اعلام مرکز ملی اطلاعات دانه و روغن چین، انتظار می رود مصرف ذرت در چین در سال 2018 – 2017، 8.4 درصد افزایش یابد و به 221.97 میلیون تن برسد.
به همین دلیل تقاضاهای صنعتی از سوی تولیدکنندگان شیرین کننده های غذایی، نشاسته و اتانول در سال 2018- 2017، 14.1 درصد افزایش خواهد داشت و به 73 میلیون تن خواهد رسید.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com