افزایش هزینه‌های ناشی از تغییر نرخ سوخت در بخش دام و طیور

افزایش هزینه‌های ناشی از تغییر نرخ سوخت در بخش دام و طیور
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزایش هزینه‌های ناشی از بالارفتن قیمت سوخت در واحدهای تولیدی گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و شیرخام را اعلام کرد.
سعادت الله عباسی در ارتباط با تاثیر افزایش قیمت سوخت برنرخ تولید هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری‌ها گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده بعد از افزایش قیمت سوخت 5 درصد افزایش یافت.
وی بابیان اینکه مصرف سوخت در این مراکز به ازای تولید هر کیلوگرم مرغ زنده شش دهم لیتر پیش بینی شده است،میزان مصرف سوخت به ازای تولید هر کیلوگرم تخم مرغ را 12 صدم لیتر و افزایش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت سوخت در بخش تولید تخم مرغ را 1.9 درصد عنوان کرد.
معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: پیش بینی می شود به ازای تولید هر لیتر شیر خام 4.5 درصد هزینه سوخت افزایش یابد و رشد هزینه‌های ناشی از بالارفتن قیمت‌ سوخت در تولید هر کیلوگرم گوشت قرمز گاو و گوسفند 1.5 درصد برآورد می شود.
عباسی ادامه داد: در این راستا پروژه‌هایی برای اجرا در واحدهای دامداری و مرغداری با هدف افزایش کارآیی و بهره‌وری تولید و در کنار آن کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه های تولید مطرح شد.
وی طرح‌های بهینه سازی مصرف سوخت و همچنین بهسازی و نوسازی تجهیزات در واحدهای گاوداری و مرغداری را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.
معاون امور دام در تولیدات دامی اظهار داشت: خرید تلیسه، اسپرم و جنین برای واحدهای دامداری ، اصلاح نژاد و کاهش دام‌های کم بازده یا بومی و افزایش جمعیت دام‌های مولد از طرح ‌های دیگری است که در بخش دام و طیور در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مورد توجه قرار دارد. 
 
کلمات کلیدی سوخت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com