افزایش هزینه تمام شده شیر خام به کیلویی ۶۴۸ تومان

افزایش هزینه تمام شده شیر خام به کیلویی ۶۴۸ تومان
در حالی که قرار بود پس از ماه رمضان قیمت شیر بر اساس هزینه ی تمام شده اعمال شود و در پاییز نیز بازار تعیین کننده قیمت شیر و محصولات لبنی باشد، همچنان دامداران و صنایع لبنی بر سر قیمت شیر اختلاف دارند و هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت محصولات لبنی یا آزاد سازی آن اتخاذ نشده است.
در کمیته های استانی تشکیل شده قیمت خرید هر کیلو شیر از دامدار ۵۲۰ تومان مصوب و قرار شد پس از ماه رمضان شیر با ۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی ۵۰۰ هزار به قیمت تمام شده ی آن که به گفته ی دامداران ۵۸۳ تومان است، افزایش یابد؛ اما اکنون دامداران قیمت تمام شده ی هر کیلو شیر را ۶۴۸ تومان عنوان می کنند که با ۱۰ درصد سود باید ۷۱۳ تومان فروخته شود.
اما کارخانه های لبنی به دلیل عدم افزایش قیمت محصولات این قیمت را اعمال نمی کنند. در این میان رییس سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده معتقد است برای افزایش کیفیت محصول و همچنین ایجاد رقابت اقتصادی باید بازار شیر و محصولات لبنی آزاد و بر اساس عرضه و تقاضا باشد.
در این میان دامداران که از افزایش نهاد ه های تولید و آزاد بودن بازار عرضه و نرخ گذاری محصول تولیداتشان گلایه دارند، به دلیل افزایش روز افزون قیمت علوفه معتقدند باید کارگروه های استانی قیمت تمام شده ی شیر را مجدد بررسی و تصویب کند چراکه در غیر این صورت با اعمال فشار صنایع لبنی و عدم حمایت سازمان حمایتی از مصرف کننده و تولید کننده از تولید صنعت ۳۰ ساله دامپروری با اصلاح نژاد و دام های اصیل در پی سیاست های نادرست از بین می رود، لذا باید برای حفظ خودکفایی تولید با ارزش ترین مایع از تولید حمایت شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com