افزایش نظارت سازمان دامپزشکی بر فرآورده های دامی در ماه رمضان

افزایش نظارت سازمان دامپزشکی بر فرآورده های دامی در ماه رمضان

واحد مرکزی خبر -رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، از افزایش نظارت های این سازمان بر همه اماکن عرضه گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و فرآورده‌های آن از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد.
دکتر مجتبی نوروزی گفت: طرح نظارت ویژه بهداشتی ماه رمضان با نظارت کارشناسان دامپزشکی در قالب 1200 گروه در کشور انجام می شود.
وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید گوشت در ماه مبارک رمضان حدود 400 تا 500 گروه بازرسی دامپزشکی در مقایسه با ماه های گذشته بیشتر شده است.
وی گفت: همه گروه های ناظر و کارشناسی دامپزشکی به صورت سیار است و به طور مرتب از همه مراکز عرضه گوشت و فرآورده های آن در کشور بازدید و نظارت می‌کنند.
وی درخصوص مهر تایید سازمان دامپزشکی بر روی گوشت های عرضه شده در بازار گفت: زمانی که اطمینان های لازم در مورد نظارت های شرعی و بهداشتی قبل ، حین و پس از کشتار کسب ‌شود ، مهر تایید سلامت دامپزشکی بر گوشت زده خواهد ‌شد.
نوروزی درباره سلامت گوشت‌های وارداتی منجمد نیز گفت: سازمان دامپزشکی هیچ گونه نگرانی از واردات گوشت های منجمد وارداتی ندارد و مردم با خیال راحت به مصرف این گوشت‌ها بپردازند زیرا نظارت های دقیقی بر روی این گوشت ها انجام می شود.
وی افزود: سازمان دامپزشکی گروه هایی از روحانیون و دکترهای دامپزشک را هر سال برای نظارت بر ذبح شرعی و نظارت های بهداشتی به کشتارگاه های طرف قرارداد با سازمان دامپزشکی به خارج از کشور اعزام می کند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com