افزایش قیمت نهاده‌ها و غذای طیور، عامل افزایش قیمت مرغ در استان اصفهان است

افزایش قیمت نهاده‌ها و غذای طیور، عامل افزایش قیمت مرغ در استان اصفهان است

افزایش قیمت هر عدد جوجه از 350 تومان به 600 تومان، مهمترین علت گرانی قیمت مرغ در استان اصفهان است.
عباس توکلی، دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب، افزایش قیمت غذای طیور اعم از ذرت، جو، گندم و سویا را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مرغ عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه هر کیلو غذای طیور 80 تومان افزایش بها داشته‌ ‌است، افزود: مرغ به قیمت هر کیلوگرم دو هزار تومان به فروشندگان عرضه می‌شود که آنها می توانند 10 تا 20 درصد این قیمت را افزایش بدهند که در مجموع قیمت مرغ به 2150 تومان می‌رسد.
وی خرید مرغ زنده را در سال گذشته هر کیلو 1050 تومان عنوان کرد و ادامه داد: قیمت مرغ زنده در روزهای آخر سال 1350 و درفروردین ماه به 1400 تومان رسیده بود.
این مسئول ادامه داد: ما مجبوریم هر کیلومرغ زنده را 350 تومان گرانتر از قبل خریداری کنیم که این هم یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مرغ است.
وی یکی دیگر از ویژگی های مرغ تولید شده در اصفهان را بسته بندی بهداشتی آن ذکر کرد و گفت: هزینه بسته بندی مرغ نیز 50 تومان است.
وی از فعالیت 15 واحد کشتارگاه صنعتی در استان اصفهان خبر داد و افزود: ما مرغ را به دو صورت منجمد و گرم به دست مصرف کنندگان می رسانیم.

 
کلمات کلیدی ذرت کنجاله قيمت مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com