افزایش قیمت مرغ در کشور، به علت واسطه گری

افزایش قیمت مرغ در کشور، به علت واسطه گری

وزیرجهاد کشاورزی در بازدید از یکی ازمرغداری های بزرگ فارس گفت : استان فارس در زمینه تولید طیور،عقب تر از استان های دیگر است و سعی داریم 4 زنجیره تولیدی را دراین استان راه اندازی کنیم تا بتوانیم در خصوص کاهش قیمت در بازاربه یک ثبات دست یابیم.
حجتی افزود: در حال حاضر 20 درصد تولید مرغ در کشور از طریق زنجیره ها در بازار توزیع می شود و مابقی از طریق واسطه گری است که این واسطه گری باعث شده قیمت ها حتی با افزایش چشمگیرتولید روند صعودی طی کند.
وی بیان کرد : این زنجیره ی تولیدی نه تنها در بخش کشاورزی و در بخش محصولات دام و طیور بلکه در دامپروری با ارائه تسهیلات ارزان قیمت باید به تمام تولید کنندگان ارائه شود تا بتوانیم امنیت سرمایه گذاری را برای تولید کنندگان ایجاد کنیم.

 
نظرات شما
  •  

    دکتر قاسم زاده گفت : ۹۴/۰۲/۱۰

    این زنجیره سازی هم شده بهانه جدید آقای وزیر. حجتی جان: وقتی محصول نهایی زنجیره 30 درصد زیر قیمت تمام شده بفروش میرسد، وقتی همه حلقه های زنجیره در حال زیان دادن هستند، چه کشکی؟ زنجیره ای که نمیتواند حجم تولید را تنظیم کند تا مازاد تولید نباشد و قیمتها اصلاح شوند چه فایده؟ مگر شما میگذارید؟ حتی اگر همه صنعت مرغداری دست یک نفر هم باشد، لابد هزار برچسب به او میزنید و به جرم اخلال در اقتصاد ...

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۴/۰۲/۱۰

    آقای حجتی !!!!!!!!! مگر طرح زنجیره تولید در زمان آقای رفسنجانی اجرا نشد؟مگر شکست نخورد؟ چقدر مرغداری چند صد هزار قطعه ای و جوجه کشی با وام های کلان و کم بهره توسط نو کیسه های خودی اجرا شد و شکست خورد ؟ این دولت شده عروسک یه عده سرمایه دار . . . وقتی اقای نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور باشه شما خودت ته قضیه رو بخون

    پاسخ...
  •  

    مرتضی گفت : ۹۴/۰۲/۱۰

    دارید تولید کننده کوچیک رو به بهانه کاهش هزینه مصرف کننده به بهانه حمایت از قشر تهران نشین نابود میکنید تا یه عده کله گنده به اسم زنجیره تولید بیان مرغداری های چند میلیون قطعه ای بسازن و قشر زحمت کش و پایین دست رو از تولید حذف کنن بعد چند سال دیگه چند برابر مصرف کننده رو بچاپن . . .

    پاسخ...
  •  

    سعید گفت : ۹۴/۰۲/۱۰

    تو به تولید مرغدار زحمت کش میگی تولید واسطه گری؟؟؟؟ جمع کنید این بساط زنجیره تولید را . . . هر کسی جوجه کشی خوبی داشت مرغدار خوبی هم میتونه باشه ؟ هر کسی کشتارگاه قوی داشت تولید کننده خوراک خوبی میشه ؟ این بساط زنجیره تولید که در همه جای دنیا امتحان خودشو پس داده و شکست خورده مگه کورید جنرال موتورز امریکا رو ندیدید به چه روزی افتاد ؟ از معدن سنگ آهن داره تا پتروشیمی آقای جنرال موتورز قطعاتشم خودش تولید میکنه ا.ن کجاست فورد و بنز و ب ام و و تویوتا کجان

    پاسخ...
  •  

    نوری گفت : ۹۴/۰۲/۱۱

    اقای وزیر شما عملا و علنا نشون دادین که هدفتون نابودی ما مرغدارهاست الان با این مصاحبه چی رو خواستین بگین یعنی اگه دلالها برن کنار مرغ از اینی هم که هست باید پاینتر بیاد پس خدا الهی این دلها رو سلامت نگه داره دلال اصلی همون زیر دستان خودتون هستن که سویا ذرتو با ارز دولتی وارد کردن بعد خون ما رو تو شیشه میکنن مرغ ما رو مفت از چنگمون در میارن جاش 3 ماه بعد بهمون همون سوبا ذرتو میدن به قیمت ازاد سود خوبی نصیبتون شد بیخودی مرغو این قدر ارزون نگه نداشتین ولی این دوران هم میگذره و خائنین مشخص میشن

    پاسخ...
  •  

    سلمان مومن زاده گفت : ۹۴/۰۲/۱۱

    آقای حجتی رابطه عرضه و تقاضا بسیار ساده هست.امروز با مازاد تولید مواجه هستیم و همین امر باعث کاهش روزانه قیمت ها میشود.معمولا مازاد تولید را دپو میکنید و هنگامی که انبارهایتان پر شد و تاریخ انقضای مرغتان به پایان رسید سرازیرش میکنید به بازار.بهتر نیست کمبود استانها را با مازاد تولید دیگر استانها تامین کنید؟ کشورهای پیشرفته برای صادراتشان سوبسیت در نظر میگیرند(بخصوص درمورد مرغ در انگلیس و آلمان و آرژانتین و برزیل و...).چرا به اندازه کافی صادر نمیکنید؟

    پاسخ...
  •  

    علي گفت : ۹۴/۰۲/۱۲

    سلام خدمت مرغدارن عزيز بويژه مرغداران يزدي
    فقط در يك كلمه خدا لعنت كنه كسي كه باعث و باني اين شد كه مرغ گرم شمال وارد استان يزد بشه و تمام مرغداران يزدي پاسوز شدن !!!
    درحالي كه مرغ استان مازاد هست مرغ از استان هاي شمالي وارد استان ميشود

    پاسخ...
  •  

    محمدی گفت : ۹۴/۰۲/۱۳

    علت کاهش مرغ دولته نه واسطه.دولت در مواقع اضطرار میتواند سریع مرغ را جمع کند و کف قیمت تعیین کند و با دستور اجازه به واسطه ندهد .دولت میخواهد مرغدار نابود شده تا اقا زاده ها واردکنند و سود به جیب زنند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com