افزایش قیمت لبنیات در شرایط فعلی به مصلحت نیست

افزایش قیمت لبنیات در شرایط فعلی به مصلحت نیست
سخنگوی صنایع شیر ایران گفت: فضای جامعه پس از تحقق حماسه عظیم سیاسی پذیرای افزایش قیمت نیست، مردم در این شرایط منتظر بهبود فضای کسب و کار و تثبیت و حتی کاهش قیمت‌ها هستند و صنعت شیر کشور باید به این خواسته‌ها توجه نماید.
حسین چمنی در مورد موضع صنایع شیر ایران در مورد افزایش قیمت شیر خام و فرآورده‌های لبنی گفت: اهمیت شیر در ارتقای شاخص سلامت جامعه کاملاً مشخص است، اما بر اساس مطالعات انجام شده طی دو سال 90 و 91 میزان مصرف این فرآورده غذایی مهم بیش از 22 درصد کاهش داشته است.
سرانه مصرف شیر با افزایش قیمت کاهش و سلامتی به مخاطره افتاده است
مشاور مدیرعامل و سخنگوی صنایع شیر ایران «پگاه» این بدان معنی است که سلامت جامعه به ویژه در زمینه دندان، سلامت استخوان و بسیاری دیگر از شاخص‌های مهم سلامتی به مخاطره افتاده است.
وی با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: حذف یارانه شیر و افزایش چندباره قیمت این غذای بدون جایگزین مصرف اقشار آسیب‌پذیر را به شدت کاهش داده و با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، افزایش مجدد قیمت شیر خام و فرآورده‌های لبنی اقشار بیشتری را از مصرف این ماده حیاتی محروم خواهد ساخت.
صنایع شیر ایران قیمت شیر را افزایش نمی‌دهد
چمنی گفت: صنایع شیر ایران علاقه‌مند به افزایش قیمتها نیست، اما دامداران در شرایط فعلی به دلیل عدم تامین نهاده‌های دامی با نرخ مصوب و افزایش سایر هزینه‌ها تحت فشار هستند.
دولت بر اساس قانون قیمت شیر را افزایش ندهد، هزینه‌های تولید را کاهش دهد
صنایع شیر ایران بر این معتقد است، دولت براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند نسبت به تامین نیاز دامداران از طریق توزیع نهاده‌های دامی به قیمت سال قبل اقدام نماید، تا از وارد شدن زیان به دامداران، صنایع تبدیلی و به ویژه فشار بر مردم جلوگیری شود.
چمنی با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در سال 92 گفت: فضای جامعه پس از تحقق حماسه عظیم سیاسی پذیرای افزایش قیمت نیست. مردم در این شرایط منتظر بهبود فضای کسب و کار و تثبیت و حتی کاهش قیمت‌ها هستند و صنعت شیر کشور باید به این خواسته‌ها توجه نماید.
دولت با اقدام مناسب از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند
وی در پایان با اشاره به اینکه صنایع شیر ایران به عنوان بزرگترین بخش صنعت شیر کشور تا زمانی که امکان تحمل افزایش هزینه تمام شده تولید را داشته باشد، اقدام به افزایش قیمت‌ها نخواهد کرد و امیدوار است که دولت با اقدام به موقع و مناسب از افزایش قیمت‌ها جلوگیری نماید.
به گزارش فارس روز گذشته ستاد تنظیم بازار افزایش 15 درصدی قیمت لبنیات را اعلام کرد، این در حالی است که کارشناسان بارها درباره کاهش سرانه مصرف هشدار داده‌اند.
 
نظرات شما
  •  

    محمدرضا گفت : ۹۲/۰۴/۱۹

    باسلام .فرامایشات جناب چمنی دارای چند نکته است:اول آیاقیمت خریدشیرخام درسال گذشته عادلانه بوده؟که بیاییم وبرای دولت شرط بگذاریم که اگرقیمت نهاده هامانندسال گذشته باشدقیمت شیرهم مانندسال گذشته
    باشد!دوم:آیابااین همه خلف وعده وبدحسابی میتوان بازبه وعده دولت درموردعرضه نهاده ارزان دل بست؟سوم :آیاواقعاکاهش مصرف لبنیات بدلیل افزایش قیمت آن است ؟!پس چرامصرف کالاهای غیرضرور وبعضامضرعلی رغم افزایش چندبرابری قیمت بازافزایش یافته؟واقعیت این است که مردم ماغذای خودرابراساس طعم ومزه انتخاب میکنند نه نیازبدن!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com