افزایش قیمت شیر کمکی به دامداران نمی‌کند

افزایش قیمت شیر کمکی به دامداران نمی‌کند
رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران گفت: افزایش جدید قیمت شیر که صحبت آن مطرح است؛ کمکی به دامداران نمی‌کند چرا که موضوع باید ریشه‌ای بررسی و عملیاتی شود.
اسماعیل خاتمی‌مقدم در نشست هم‌اندیشی انجمن صنایع غذایی خانه صنعت، معدن و تجارت با سازمان‌های مربوطه استان مازندران در سالن اجتماعات این خانه برگزار شد به بیان مشکلات و نگرانی‌های کارخانه‌های لبنی و آرد مازندران پرداخت.
وی به سه مسئله اصلی حوزه صنایع غذایی به‌ ویژه لبنی و آرد اشاره کرد و گفت: بیشترین دریافتی شیر توسط تولیدکنندگان و توزیع کنندگان و خریداران این محصول مربوط به تیر ماه و کمترین دریافتی مربوط به آبان‌ ماه سال‌جاری بوده است و با این اوضاع و احوال، قیمتی که به خاطر نبود سیاست‌های حمایتی و نظارتی از سوی مجلس و دولت است، کشش خرید مصرف‌کننده روبه کاهش گذاشته که زنگ خطری جدی برای سلامت مصرف‌کننده و آحاد مردم به‌شمار می‌آید.
این مسئول به مشکلات دامداران پرداخت و عنوان داشت: بازار با سیاست‌های انفعالی غیرمدون و دقیق، به سمتی پیش می‌رود که خرید به موقع از شیرهای تولیدی دامدار صورت نمی‌پذیرد که انتظار داریم تا دولت جریان خرید را به‌ نحوی شایسته جاری کند.
 خاتمی‌مقدم خاطرنشان کرد: افزایش جدید قیمت شیر که صحبت آن مطرح است؛ کمکی به دامداران نمی‌کند چرا که موضوع باید ریشه‌ای بررسی و عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه احساس می‌شود دولت سیاست دقیقی برای تولید و صادرات شیر خشک ندارد، این شکل اقدام را نیز بر ضرر دامداران و تولیدکنندگان دانست و موضوع فله‌فروشی شیر خام و توزیع لبنیات سنتی را نیز همچنان دغدغه جدی خواند و حمایت واقعی و عملی مسئولان را خواستار شد.
رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران تصریح کرد: ظاهرا عملکرد دستگاه‌های نظارتی، کنترلی و بازرسی ضعیف است و البته برخی تولیدکنندگان صنایع لبنی در این ارتباط تا حدی مقصر هستند و باید توجه لازم و کافی را در این رابطه اعمال کنند چرا که در آن صورت همه اقشار و مرتبط با آن زیان می‌بینند.
وی در پایان سود بازار را در این حوزه خیلی بیشتر از تولیدکنندگان شیر و لبنیات دانست.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com