افزایش قیمت شیر چه پیامدهایی را بدنبال دارد؟

افزایش قیمت شیر چه پیامدهایی را بدنبال دارد؟
مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی گفت: حذف شیر از سبد کالای خانوار یکی از پیامدهای گرانی لبنیات است.
محمد رضا اسماعیلی با اشاره به مطالبات کارخانجات درپی افزایش هزینه‌های تولید، نیروی انسانی و افزایش مالیات ارزش افزوده بیان کرد: قیمت شیر با توجه به موارد ذکر شده افزایش یافته است که توجه به آنها می‌تواند مانع از این افزایش شود.
وی با بیان اینکه در قیمت‌های جدید شیر خام و محصولات لبنی رعایت حقوق مصرف کنندگان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، گفت: سازمان حمایت با توجه به استانداردهای قیمت گذاری، تمام تلاش خود را برای رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام خواهد داد و در این مسیر بر اساس ضابطه قیمت گذاری سازمان حمایت قیمت های جدید شیر تعیین خواهد شد.{tor_sutitle}سال گذشته یک ریال هم یارانه به این بخش تعلق نگرفت{/tor_sutitle}
اسماعیلی افزایش استقبال مردم از شیرهای سنتی را اتفاق ناخوشایندی خواند و گفت: اینکه به دلیل افزایش قیمت شیر تقاضای مردم به سوی شیرهای سنتی افزایش یافته است مناسب نیست و مسئولان باید در این زمینه به فکر باشند.
مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی یاد آور شد: شیر کمیاب نشده است تنها قدرت خرید مردم کاهش یافته است و دامداران با توجه به افزایش هزینه‌هایشان عنوان می‌کنند که تولید شیر صرفه اقتصادی ندارد.
این فعال بخش تعاونی‌های لبنی، با اشاره به ضرورت حمایت دولت از دامداران برای تولید شیر و سرپا ماندن زنجیره محصولات لبنی یادآور شد: سال گذشته یک ریال هم یارانه به این بخش تعلق نگرفت و اعتبار مربوط به یارانه انرژی نیز پرداخت نشده است.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی تاکید کرد: اگر دولت وعده خود را درباره ارائه نهاده‌های دامی به قیمت گذشته به تولید کننده عملیاتی کند، قیمت شیر و محصولات لبنی به حالت قبل بر می‌گردد.
مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی با تاکید بر اینکه گران شدن شیر به نفع واحدهای تولیدی نیست گفت: حذف شیر از سبد کالای خانوار یکی از پیامدهای گرانی لبنیات است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com