افزایش قیمت سوخت تولید را در مرغداری‌ها مختل کرده است

افزایش قیمت سوخت تولید را در مرغداری‌ها مختل کرده است

ناصر نبی‌پور مدیر عامل اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران در گفتگو به خبرنگار ایانا گفت: از آنجا که برای تولید هر قطعه جوجه 40 الی 52 لیتر گازوئیل نیاز هست افزایش سه‌برابری قیمت سوخت منجر به کار کردن مرغداران با حداقل ظرفیت شده است.
نبی‌پور ادامه داد: سال گذشته مرغداران برای کاهش قیمت تخم‌مرغ و حمایت از مصرف‌کننده توافقنامه‌ای با وزارت بازرگانی امضا کردند که این توافقنامه به دلیل عمل نکردن وزارت بازرگانی به تعهدات خود فسخ شد و وزارت بازرگانی در سال جدید با تحت فشار قرار دادن مرغداران عدم امنیت شغلی در بین تولید کنندگان ایجاد کرده است.
مدیر عامل اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران تصریح کرد: با وجود اینکه جوجه‌ریزی‌ها آغاز شده و در ماه‌های تیر و مرداد قیمت تخم‌مرغ متعادل می‌شود اما این اتفاق مقطعی است و براساس پیش‌بینی‌ها نوسان قیمت تخم‌مرغ در سال 86 نیز ادامه خواهد یافت.
نبی‌پور افزود: اگر افزایش قیمت نهاده‌ها ادامه یابد مشکلات نقدینگی مرغداران با عدم پرداخت وام و یارانه ادامه یابد، ‌پیش‌بینی تولید تخم‌مرغ در سال 86 محقق نخواهد شد.
وی میزان نیاز تخم‌مرغ در تهران 400 تا 500 هزار تن بیان کرد که در حال حاضر 300 هزار تن تخم‌مرغ در استان تهران تولید می‌شود

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com