افزایش قیمت را با عرضه گوشت وارداتی کنترل می‌کنیم

افزایش قیمت را با عرضه گوشت وارداتی کنترل می‌کنیم

با وجود گوشت وارداتی کشورهای قرقیزستان، پاکستان و استرالیا در بازار هیچ‌گونه کمبودی به لحاظ عرضه نداریم و فشار تقاضای مردم پایین آمده است.
فرهاد باقری معین ـ رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران ـ به خبرنگار اصناف ایسنا گفت: کاهش قیمت در گوشت داخلی هنوز اتفاق نیفتاده و همیشه کاهش قیمتی که صعوی بالا می رود زمان بر است.
وی افزود: در حال حاضر بازار از گوشت وارداتی اشباع است و گوشت وارداتی بازار را نگه‌ داشته، با این حال تلاش می کنیم تا افزایش قیمت را با عرضه گوشت وارداتی کنترل کنیم.
باقری معین قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی وارداتی را از 12 هزار و 200 تا 12 هزار و 800 تومان متغیر و بسته به کشور واردکننده گوشت و حمل و نقل هوایی دانست.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران درعین حال قیمت گوشت گوسفندی داخلی را گرانتر و سه هزار تومان متفاوت از گوشت وارداتی ذکر کرد و گفت: گوشت گوسفندی خودمان از نظر طعم و نژاد و کیفیت از تمام دنیا بهتر است!
وی افزایش قیمت گوشت گوسفندی در هفته اول ماه مبارک رمضان را ناشی از افزایش تقاضا دانست و ادامه داد: فشار روی بازار در هفته‌های اول سبب افزایش قیمت شد ولی در هفته‌های بعد تا انتهای ماه مبارک رمضان با عرضه گوشت وارداتی فشارها به کلی از بین رفت.
باقری معین تصریح کرد: در ماه رمضان گوشت منجمد برزیلی و گوشت گرم وارداتی به اندازه توزیع شد حتی دام زنده از استرالیا به دوبی می‌رفت و از آنجا پس از کشتار به ایران وارد می شد.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران درباره کمبود دام داخلی اظهار کرد: اگر گوسفند و دام زنده به کشور وارد شود، می توان چند سال نگه داشت و دو سه نسل از آن گرفت بعد ذبح کرد.
وی در پایان گفت: هم اکنون بازار به دلیل بازگشایی مدارس و خرید پاییزه مردم، در حالت رکود به سر می برد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com