افزایش قیمت ذرت و سویا بر آتش گرانی مرغ دامن زده است

افزایش قیمت ذرت و سویا بر آتش گرانی مرغ دامن زده است
معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه بر کمبود نهاده‌های دامی افزایش قیمت ذرت به یک‌هزار و 100 تومان و سویا به قیمت یک‌هزار و 700 تومان موجب افزایش نرخ مرغ در بازار شده است.
برزو هیبتیان ظهر امروز در نشست تنظیم بازار استان گفت: در حال حاضر تولید گوشت مرغ در تمام واحدهای مرغداری‌ استان ادامه دارد.
وی افزود: واحد مرغداری صنعتی سامان که به دلیل تغییر سیستم مدیریتی مدتی غیرفعال بود، مجدد فعال شده است به‌طوری‌که در حال حاضر 25 درصد تولید گوشت مرغ استان را برعهده دارد.
معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود نهاده دامی در طی 20 روز گذشته، گفت: علاوه بر کمبود نهاده‌های دامی قیمت ذرت نیز از 840 تومان به یک‌هزار و 100 تومان و قیمت سویا نیز از یک‌هزار و 400 تومان به یک‌هزار و 700 تومان افزایش یافته است و این افزایش قیمت موجب افزایش نرخ مرغ در بازار شده است.
وی همچنین از بهره‌برداری از 27 واحد مرغداری تا پایان سال در این استان خبر داد و گفت: سال گذشته این واحدهای مرغداری‌ از محل سازمان برنامه‌ریزی استانداری اعتبار دریافت کردند که امیدواریم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
هیبتیان ادامه داد: با به‌کارگیری تمامی مرغداری‌ها، تولید مرغ از 21 هزار تن در حال حاضر به 25 هزار تن در استان افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه با اشاره به تولید 700 تن شیر آزاد در استان گفت: میزان تولید شیر یارانه‌ای در استان حدود 30 تن است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com