افزایش قیمت تخم‌مرغ در فصل گرما؟

افزایش قیمت تخم‌مرغ در فصل گرما؟

تحلیل - افزایش قیمت تخم‌مرغ در هنگام آغاز فصل گرما با تعجب فعالان صنفی روبرو شده است.
به گزارش خبرنگار اصناف ایسنا، با وجود اینکه قیمت تخم‌مرغ از اویل سال به دلیل گرم شدن هوا و کاهش مصرف رو به کاهش گذاشته بود اما در چند هفته اخیر با افزایش روبرو شده است.
هر کارتن تخم‌مرغ شامل پنج شانه تخم‌مرغ متوسط که در اوایل اردیبهشت ماه به ‌١٠ هزار تومان کاهش پیدا کرده بود در هفته‌های اخیر به ‌١٦ تا ‌١٧ هزار تومان در بازار عمده‌فروشی رسیده و بر همین اساس قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ‌٣٤٠٠ تا ‌٣٦٠٠ تومان رسیده است و هر شانه تخم‌مرغ مارک‌دار حدود ‌٣٧٠٠ تا ‌٣٩٠٠ تومان به فروش می‌رسد.
بنا به گزارش بانک مرکزی هم متوسط نرخ خرده‌فروشی مواد خوراکی در تهران نشان دهنده افزایش ‌٤/١٣ درصدی قیمت تخم مرغ در هفته منتهی به سوم خردادماه و افزایش ‌١/٢٦ درصدی قیمت آن در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل است، متوسط قیمت هر شانه تخم مرغ در هفته منتهی به بیست و هفتم اردیبهشت ماه دو هزار و ‌٦٠٠ تومان بوده در حالی که این رقم در هفته منتهی به سوم خردادماه به حدود سه هزار تومان افزایش یافت.
بر اساس همین گزارش قیمت هر کیلو تخم مرغ در ‌١٥ اردیبهشت ‌٨٥٣ تومان، در ‌١٨ اردیبهشت ماه کیلویی ‌٩٨٥ تومان و در ‌٢١ اردیبهشت ماه کیلویی ‌١٠٣٦ تومان بوده است.
بنا به گفته فعالان بازار قیمت تخم‌مرغ در فصل گرما همواره کاهش چشمگیری داشته است اما امسال این روند معکوس شده و قیمت تخم‌مرغ از همین حالا رشد شدیدی داشته است.
به اعتقاد فعالان بازار برای جلوگیری از بروز بحران در فصل سرما توجه به بحث‌های نظارتی و حمایت از مرغ‌داران برای کاهش هزینه‌های تولید ضروری است.

 
کلمات کلیدی قيمت تخم مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com