افزایش قیمت تخم مرغ ربطی به بیماری طیور ندارد

افزایش قیمت تخم مرغ ربطی به بیماری طیور ندارد
محسن دستور گفت: افزایش قیمت تخم مرغ را ناشی از دیگر دلایل از جمله بالا رفتن قیمت های جهانی نهاده های تولیدی برای پرورش مرغ دانست اما توضیح بیشتری نداد.
وی با اشاره به واردات تخم مرغ به کشور گفت: شرکت های که متقاضی واردا ت تخم مرغ به کشور هستند سازمان دامپزشکی شرایط بهداشتی آنها را مورد بررسی قرا داده و مجوز ترخیص صادر می کند،بنابراین نقشی در قیمت تخم مرغ ندارد.
وی یادآور شد:سازمان دامپزشکی کشور سال گذشته از جمله مجوز ورود حدود 20 هزار تن تخم مرغ از کشور ترکیه به داخل را صادر کرده است.
وی اظهار داشت: اکنون کشور هند نیز متقاضی فروش تخم مرغ به جمهوری اسلامی ایران است وسازمان دامپزشکی در حال بررسی و مطالعه ان از نظر بهداشتی است چراکه هند دارای گستردگی بسیاری است و شرایط بهداشتی مناطق مختلف آن با هم فرق دارد به همین دلیل باید دقت نظر بیشتری صورت گیرد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به به مسئله طرح بسته بندی تخم مرغ طی سالهای گذشته گفت: این طرح به صورت مرحله ای در استان تهران در حال انجام است و در مرحله دوم مرغ های بسته بندی توسط فروشگاه های عمده و بزرگ با همکاری سازمان میادین میوه تره بار عرضه می شود.
در همایش یک روزه به مناسبت گرامیداشت روز پژوهش و دامپزشکی در موسسه رازی مستقر در کرج از13 پژوهشگر در زمینه شیلات و واکسن و سرم قدردانی به عمل آمد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com