افزایش قاچاق دام زنده، علت اصلی کاهش قیمت گوشت گوسفندی

افزایش قاچاق دام زنده، علت اصلی کاهش قیمت گوشت گوسفندی
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران گفت: علت اصلی کاهش قیمت گوشت گوسفندی در روزهای اخیر افزیش قاچاق دام از مرزهای کشور بوده است.
سعید سلطانی سروستانی در گفت ‌و گو با خبرنگار ITPNews، اظهار داشت: دام های آلوده از طریق مرزها وارد شده و بدون هیچ نطارتی کشتار و لاشه آنها به سراسر کشور فرستاده می شود.
وی افزود: در بسیاری از موارد دام های زنده با وجود آلودگی، وارد گله دامداران شده و از این طریق نیز سبب شیوع بیماری در کشور و زیان دامداران می شوند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به سرانه درآمد مردم ادامه داد: همچنین وضعیت اقتصادی نامناسب مردم، که سبب کاهش قدرت خرید آنان شده است نیز در کاهش قیمت گوشت گوسفندی موثر بوده است.
سلطانی راهکار پیشنهادی خود برای بهبود وضعیت وضعیت بازار را چنین عنوان کرد که تا زمانی که یک مرکز واحد برای تنظیم بازار از سوی بخش خصوصی وجود نداشته باشد شاهد تاثیر عوامل مختلف بر بازار شکننده تولیدات دامی و نوسانات در قیمت ها خواهیم بود.
وی افزود: هیچکس بهتر از نماینده تولیدکنندگان  نمی تواند نقش واسطه ها را کاهش دهد و گوشت را از تولیدکننده با قیمت مناسب خریداری و با قیمت اقتصادی به دست مصرف کننده برساند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com