افزایش سرانه مصرف شیر در ایران 40 کیلوگرم

افزایش سرانه مصرف شیر در ایران 40 کیلوگرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیدنظام‌الدین سجادی در جشنواره ملی شتر که در مرکز اصلاح‌نژاد روستای طرود این شهرستان برگزار شد، میزان تولید گوشت قرمز در کشور را نیز 900 هزار تن در سال عنوان کرد.
وی تصریح کرد: باوجود همه مشکلات اهم از خشکسالی و بحران اقتصادی به همت تولیدکنندگان در همه برنامه‌ها شاهد به دست آوردن موفقیت‌های خوبی بوده‌ایم.
سجادی اظهار داشت: همچنین در برنامه پنجم توسعه، اقدامات جدیدی طراحی شده که استفاده از گونه‌های مختلف دامی یکی از آنهاست.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران دارای گونه‌های مختلف دامی است، افزود: در سال‌های قبل، از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده نمی‌شد.
وی با بیان اینکه در دولت نهم اقدامات موثری با هدف استفاده از تولیدات دامی در کشور صورت گرفته است، اظهار داشت: طرح‌های زیادی در برنامه پنجم توسعه برای توسعه صنعت شتر در کشور در نظر گرفته شده است.
سجادی حفاظت و حراست از منابع ژنتیکی شترها، بالا بردن توان ژنتیکی و توان تولید در شتر، اصلاح نژادی برای افزایش تولید گوشت و شیر را از مهم‌ترین برنامه‌های تدوین شده در برنامه پنجم توسعه برشمرد.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: همچنین در برنامه پنجم توسعه 10 طرح در زمینه گسترش صنعت شترداری در کشور تدوین شده است که چهار طرح آن اصلاح ژن با هدف بالابردن بهره‌وری استفاده مختلف از فرآورده‌های آن و شش طرح نیز مدیریتی است.
وی تصریح کرد: برای آغاز این کار بزرگ، اطلاع‌رسانی و برگزاری جشنواره ملی شتر از ضروریات بود.
در جشنواره ملی شتر که در طرود در جنوب شهرستان شاهرود برگزار شد، کارشناسان و محققان اصلاح‌نژاد شتر استان‌های سمنان، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، اصفهان، خوزستان، قم، قزوین، اردبیل، بوشهر، هرمزگان، گلستان، فارس و کرمان شرکت داشتند.
برگزاری مسابقه شترسواری، اجرای برنامه‌های بومی و محلی و اهدای جوایز به ساربانان شترهای برتر از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود
 

 
کلمات کلیدی سرانه مصرف شیر
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com