افزایش جهانی پروتئین نیازمند پیشگیری از بیماری است

افزایش جهانی پروتئین نیازمند پیشگیری از بیماری است
آن چه که صنعت مرغداری به دنبال آن است مواجهه با تقاضای جهانی برای داشتن منبعی غنی برای تامین پروتئین سالم و در دسترس است. این امر نیازمند توجه مداوم به پیشگیری موثر و کنترل بیماری، استراتژی افزایش تولید مرغ ها و به حداکثر رساندن بازدهی و به حداکثر رساندن سود تجارت تولیدکنندگان مرغ است.
تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ و همچنین دانشمندان و کارشناسان خبره در سلامتی طیور از 70 کشور جهان در چهارمین نشست  Merial Global Avian Forum  در بارسلونا گرد هم آمدند تا در مورد راههایی برای پیشگیری موثر و کنترل بیماری، اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.
تقاضای بالا برای پروتئین حیوانی
رشد جمعیت در جهان و گسترش طبقه متوسط و افزایش درآمدها در کشورهای در حال توسعه نیازمند این است که میزان تولید پروتئین حیوانی تا سال 2030 به 30 درصد افزایش برسد. در نتیجه، تولیدکنندگان طیور مدل های تجارت خود را پیشرفته تر می کنند تا تعداد گوشت جوجه های سالم با قیمت مناسب را افزایش دهند. در محیط زیست های پیچیده تر، تولید طیور نیازمند به کارگیری تمامی استراتژی هایی است که مرتبط با شالوده، سیستم تولید، پیشگیری از بیماری و قابلیت حفظ و نگهداری است.
ژروم بودون، مدیر کل تجارت طیور در شرکت مریال (Merial) اظهار داشت:‌" از آن جا که تولیدکنندگان جهانی تلاش می کنند تا بیش از قبل پروتئین تولید نمایند، کمپانی مریال در کنار این تولیدکنندگان در مناطق مختلف جهان قرار می گیرند تا سلامت و تولید طیور را بهبود بخشند و بازدهی و سوددهی تجارت آن ها را افزایش دهند".
کنترل بیماری های طیور
آقای بودون افزود: "نشست متخصصان در The Merial Global Avian Forum تلاشی برای گسترش مهارت، تکنولوژی و خدمات دامپزشکی کمپانی ما در بیش از 85 کشور جهان است. این موقعیت بزرگ برای تبادل آموزش و اطلاعات به پیشرفت تلاش ها برای کنترل بیماری و تولیدات بیشتر در جهان کمک می کند".
سخنرانی ها و کارگاه ها در طول این نشست روندهای مدیریت طیور در جهان و در مناطق، تحول در پدیدار شدن بیماری ها و تکنولوژی های کنونی و آینده برای عیب یابی و واکسیناسیون  را مورد بررسی قرار داده است.
پیشرفت ها در بازدهی تولید طیور
کمپانی Nan-Dirk Mulder که شرکتی بزرگ در بررسی پروتئین حیوانی است، در اقدامی جدید موقعیت هایی برای تولیدکنندگان به وجود آورده است تا از طیور سود بیشتری ببرند زیرا طیور به دلیل هزینه های پایین تولید، مزایای گوشت جوجه و ترجیح مشتریان به استفاده از گوشت مرغ، سریع ترین بازار رشد پروتئین را دارد.
وی به اهمیت پیشرفت بازدهی تولید در کنار افزایش فشارها بر بیماری جهانی حیوانات، چالش های تامین و پخش طیور، سلامت غذا، آسایش حیوانات و حفظ محیط زیست اشاره نمود. کمپانی مولدر همچنین در مورد مدل های تجاری مناطق مختلف و واردات و صادرات پویا در صنعت مرغداری جهانی راهکارهایی ارائه داده است.
بحث ها و مذاکرات متقابل در مورد شیوع بیماری ها-که اغلب در مناطق مختلف متفاوت است- و تحول بروز بیماری ها در جهان تمرکز می کند که شامل بیماری های تنفسی (آنفولانزای پرندگان، ویروس بیماری نیوکاسل، بیماری مارک،عفونت های برونشیت، مایکوپلاسما و عفونت های التهاب حنجره و نای) و بیماری های هاضمه ( که ویروس ها، باکتری ها،ککسیدیا، هیستوموناس و دیگر انگل ها ناقل آن هستند) است.
پیشگیری از بیماری های بومی خطرناک
سخنرانی های دیگر، استراتژی هایی را برای پیشگیری و کنترل بیماری های بومی خطرناک ارائه دادند، بیماری هایی که پتانسیل تهدید همه طیور مرغداری را دارند و کیفیت را پایین می آورند. این سخنرانی ها به بررسی حفاظت از طیور در برابر بیماری ها با تسهیلات بیشتر و هزینه و تاثیر زیست محیطی کمتر پرداختند

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com