افزایش تولید گوشت قرمز در سال جاری

افزایش تولید گوشت قرمز در سال جاری

ایلنا- معاون وزیر جهاد کشاورزی از افزایش تولید گوشت قرمز و سفید نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: تولید گوشت سفید به یک میلیون و 600 هزار تن و گوشت قرمز به 900 هزار تن در سال‌ جاری رسیده است.
سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: این مقدار تولید گوشت نسبت به برنامه چهارم توسعه از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
به گفته وی، تولید گوشت سفید از مقدار پیش‌بینی شده در برنامه چهارم بسیار جلوتر است.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در خصوص گرانی گوشت قرمز و مقدار نیاز کشور به این ماده پروتئینی تصریح کرد: ساماندهی و تنظیم بازار گوشت برعهده وزارت بازرگانی است و وزارت جهاد کشاورزی تنها تولید این کالای پروتئینی را در اختیار دارد.
مقام مسئول در امور دام کشور با تکذیب اظهارات کارشناسان مبنی بر عدم توسعه دامپروی کشور طی چند سال گذشته گفت: دامپروری کشور طی چند سال گذشته و بر اساس برنامه چهارم از رشد خوبی برخوردار بوده است.
وی در خصوص مشکلات دامپروران و عدم فروش شیر خام گفت: مشکل فروش شیر خام و فرآوری آن مشکلی خصوصی است که بین دامپروران و کارخانه داران فرآوری شیر باید حل شود.
به گزارش ایلنا، در حالی که وزارت کشاورزی به نوعی از افزایش تولید گوشت قرمز در کشور خبر می‌دهد اما در سال‌ جاری 60 تا 70 هزار تن گوشت قرمز(آن گونه که آگاهان اقتصادی می‌گویند) بی‌کیفیت از مرزهای رسمی و غیر رسمی کشور وارد شده است.
گرانی گوشت نیز همچنان ادامه دارد و وزارت جهاد کشاورزی با اعلام افزایش تولید گوشت، مسئول تنظیم بازار را وزارت بازرگانی می‌داند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com