افزایش تولید گوشت شترمرغ به ۷۰ تن

افزایش تولید گوشت شترمرغ به ۷۰ تن
رییس هیات مدیره تعاون پرورش دهندگان شترمرغ از افزایش تولید گوشت شترمرغ به ۷۰ تن در سال جاری خبر داد و گفت: به زودی پوست این حیوان به کشور های ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی صادر می شود.
پرویز نیامنش با اشاره به افزایش ضریب ماندگاری جوجه های شترمرغ برای پرورش، اظهار کرد: سال گذشته از هر قطعه شترمرغ ۱۰ قطعه جوجه برای پرورش زنده می ماند که امسال این میزان به ازای هر شترمرغ به ۱۶ قطعه رسیده است و باعث افزایش تولید می شود.
نیامنش با اشاره به تولید ۴۵ تنی گوشت شترمرغ در سال گذشته، گفت: از فرودین ماه تاکنون ۵۰ تن گوشت تولید شده که تا پایان سال به ۷۰ تن می رسد.
رییس هیات مدیره ی تعاونی پرورش دهندگان شترمرغ بهترین زمان کشتار هر پرنده را ۱۰ تا ۱۲ ماهگی عنوان و اظهار کرد: آذرماه جوجه های مانده آماده ی کشتار هستند و افزایش تولید خواهیم داشت.
به گفته ی نیامنش هر کیلو گوشت بسته بندی بشقابی ۱۹ هزار تومان و هر کیلو گوشت بسته بندی وکیوم شده به دلیل ماندگاری بالاتر ۲۲ هزار تومان به فروش می رسد.
وی اظهار کرد: از زمستان سال گذشته هزینه های تولید افزایش یافته است، به طوری که قیمت برق شش برابر و قیمت گازوئیل ۹ برابر شده است، اما بازار مصرف کشش افزایش قیمت را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: پوست شترمرغ به کشور ایتالیا صادر شد، اما به دلیل کشتار غلط مورد قبول واقع نشد و اکنون با اصلاح شرایط کشتار و تایید نمونه ارسال شده به زودی پوست این حیوان به کشور های ایتالیا، ژاپن و کره جنوبی صادر می شود.
نیامنش تصریح کرد: در کشور ۲۰۰ مزرعه پرورش شترمرغ فعال هستند که ۵۶ واحد دارای مجوز دامپزشکی است.
گفتنی است؛ گوشت شترمرغ به عنوان دارو و برای درمان امراض قلبی و عروقی مصرف می شود، اما در کشور ما به دلیل بالا بودن قیمت و پایین بودن قدرت خرید، مصرف سرانه بسیار کمی دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com