افزایش تقاضا عامل عمده گرانی تخم مرغ در کشور است

افزایش تقاضا عامل عمده گرانی تخم مرغ در کشور است
هدایت اصغری در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ در شهریورماه جاری اظهارداشت: با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت تعرفه واردات تخم مرغ در شهریورماه جاری به 30 درصد رسید که همین امر منجر به وارد نشدن تخم مرغ به کشور و گرانی این محصول شد.
وی افزود: همچنین با آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تقاضای مصرف تخم مرغ در کشور افزایش می یابد که همین امر بر قیمت این محصول تاثیرگذار است.
اصغری اضافه کرد: با حذف تعرفه واردات تخم مرغ و به منظور کنترل قیمت بازار، مقرر شد از هفته آینده تخم مرغ از کشور ترکیه وارد و توزیع شود.
وی با اشاره به اینکه چندی پیش ایران یکی از صادرکنندگان تخم مرغ به سایر کشورها بود، گفت: در سال 89 با شیوع بیماری آنفولانزای مرغی بخش قابل توجهی از واحدهای مرغداری تخم گذار از بین رفت و همین امر باعث کاهش تولید تخم مرغ در کشور شد.
وی سپس اظهارداشت: هم اکنون تخم مرغ در واحدهای تولیدی با قیمت کیلویی 2 هزار و 150 تومان و شانه ای پنج تا شش هزار تومان به عمده فروشی ها عرضه می شود. در حالی که اخیرا قیمت تخم مرغ در خرده فروشی ها به شانه ای 8 هزار و 500 تومان و هر عدد 250 تا 300 تومان نیز رسیده است.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تصریح کرد: طی نشستی که قرار است امروز برگزار شود، تولید کنندگان تخم مرغ با مسولان وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوعات کاهش و کنترل قیمت این محصول در بازار مصرف، افزایش تولید و تامین آسان نهاده ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.
اصغری افزود: هم اکنون ماهانه حدود 55 هزار تن تخم مرغ در یک هزارو 400 واحد مرغداری تخم گذار کشور تولید می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com