افزایش تعرفه سویا تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ را به هم می‌ریزد

افزایش تعرفه سویا تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ را به هم می‌ریزد
مدیر عامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار میهن گفت: برخی به دنبال افزایش تعرفه 20تا30 درصدی کنجاله و سویا هستند که در این صورت تنها افزایش قیمت تمام شده مرغ و تخم مرغ را به همراه خواهد داشت.
 هدایت اصغری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حالی که 85 درصد کنجاله و سویای مصرفی کشور وارداتی است، برخی به دنبال افزایش تعرفه 20 الی 30 درصدی این محصولات هستند.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار میهن افزود: افزایش تعرفه واردات موجب گرانی آن در بازار داخل می‌شود.
اصغری گفت: حدود 35 درصد خوراک طیور در کشور از کنجاله و سویای فرآوری شده کارخانه‌ها است که با افزایش قیمت آن نهاده‌های خوراک طیور افزایش می‌یابد.
وی افزود: حدود 70 درصد قیمت تمام شده مرغ به قیمت خوراک دام بستگی دارد و در صورت افزایش قیمت آن قیمت تمام شده تولید مرغ و تخم مرغ تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
اصغری افزود: در حال حاضر یک کیلوگرم سویا به قیمت 460 الی 470 تومان عرضه می‌شود که در صورت افزایش تعرفه 20 الی 30 درصدی قیمت آن 150 الی 200 تومان در هر کیلوگرم افزایش می‌یابد.
وی تاکید کرد: در این صورت قیمت تمام شده تخم مرغ و گوشت مرغ بیشترمی‌شود و تمام تلاش برای کاهش کنونی قیمت و تنظیم بازار بی‌فایده است.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران تخم‌گذار میهن با بیان اینکه تعرفه سویا در حال حاضر صفر است، تصریح کرد:‌ افزایش تعرفه واردات کارشناسی نیست و تنها تحت تاثیر فشار برخی‌ها و برای تحصیل سود بیشتر صورت می‌گیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com