افزایش بیکاری دامپزشکان زنگ خطری برای حیثیت شغلی این صنف است

افزایش بیکاری دامپزشکان زنگ خطری برای حیثیت شغلی این صنف است

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تعداد بیکاران حوزه دامپزشکی روز به روز در حال افزایش بوده و این مسئله زنگ خطری برای حیثیت شغلی این صنف است.
به گزارش خبرنگار موج؛ مجتبی نوروزی رییس سازمان دامپزشکی کشور امروز در پانزدهیمن کنگره ملی دامپزشکی ایران، اظهارداشت: درسال جاری کمیته ای جهت جلوگیری از تاثیر خشکسالی و جبران خسارات ناشی ازآن بر بخشهای مختلف کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده است.
وی با اشاره به اقدامات سازمان دامپزشکی در این خصوص ، افزود: درمرحله اول دولت برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی 25 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است و در مرحله بعد نیز دولت لایحه ای به مجلس ارائه می دهد تا برای جبران این خسارات در حوزه های مختلف و به ویژه بخش کشاورزی اعتبارخوبی اختصاص داده شود.
نوروزی با اشاره به توزیع سه نوع داروی یارانه ای زنبورعسل بین زنبورداران کشور در سال جاری ، بیان کرد: این داروها با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان خریداری شده و در مناطقی که خشکسالی حادث شده به صورت رایگان بین زنبورداران در حال توزیع است.
وی ادامه داد: به زودی 25میلیارد تومان اعتبار برای افزایش پوشش واکسیناسیون جمعیت دامی تصویب و ابلاغ خواهد شد. همچنین سازمان دامپزشکی قراردادهایی با بخش خصوصی منعقد کرده تا درحوزه بیماری ها عملیاتی شود.
رییس سازمان دامپزشکی کشور از آغاز خرید دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: توزیع شکر بین زنبورداران توسط معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی نیز پیگیری می شود.
نوروزی با اشاره به برگزاری پانزدهمین کنگره ملی دامپزشکی ایران همزمان با سال نوآوری و شکوفایی و روز جهانی دامپزشکی ، تصریح کرد: برگزاری این کنگره می تواند گام موثری در راستای ارتقاء سطح دانش فنی دامپزشکان و اصلاح سیاست های اجرایی و بهبود روش های عملیاتی در این بخش باشد.
وی یادآورشد: به دلیل وجود 14 دانشکده دامپزشکی درکشور که سالانه یک هزار دکترو دوهزار کاردان و کارشناس از آن فارغ التحصیل می شوند، تعداد بیکاران این حوزه روز به روز در حال افزایش بوده و این مسئله زنگ خطری برای حیثیت شغلی این صنف است.
نوروزی افزود: برای رفع این معضل باید همزمان با برنامه توسعه موسسات آموزش عالی در کشور زمینه اشتغال فارغ التحصیلان نیز فراهم شود.
وی با بیان این که سازمان دامپزشکی کشور متولی اصلی سیاست گذاری در زمینه بهداشت دام و فرآورده های خام دامی است، اظهارداشت: سیاست گذاری برای 80 میلیون راس دام سبک، 5/8 میلیون راس دام سنگین، 5/1 میلیون راس تک سمی ها، 20 هزار واحد فارم پرورشی طیور،7 هزارو 500 مزرعه تکثیر و پرورش آبزیان و 5/5 میلیون کلنی زنبور عسل و کرم ابریشم بر عهده این سازمان است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به تولید بیش از یک میلیارد قطعه طیور درکشور طی سال گذشته، گفت: ارزش ریالی حجم سرمایه گذاری در پنج هزارو 500 مرکز بخش خصوصی دام و طیور که بالغ بر 12 هزار نفر درآن اشتغال دارند بیش از 70 هزار میلیارد تومان است.

 
کلمات کلیدی دامپزشک
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com