افزایش بهای تخم مرغ

افزایش بهای تخم مرغ
قیمت تخم مرغ در ایالات متحده در ماه گذشته تقریبا با دو برابر رشد ، سر به فلک گذاشته است. بهای تخم مرغ بصورت عمده در ماه گذشته 5 / 84 درصد افزایش داشت . کارشناسان شیوع انفولانزای مرغی را از عوامل مهم در این رشد قیمت دانسته اند.
این افزایش بها از سال 1937میلادی که دولت آغاز به پیگیری قیمت ها کرد، بیشترین رشد قیمت شناخته شده است. به دنبال شیوع انفولانزا ، بیش از 49 میلیون مرغ و بوقلمون در 15 ایالت امریکا از بین رفته یا معدوم شده اند. از دست دادن این طیور مسلماً منجر به کاهش ذخایر تخم مرغ و در نتیجه افزایش بهای تخم مرغ های موجود شده است.
از سوی دیگر در میان کشورهای آسیایی نیز در تایلند ، مدیر اتحادیۀ تولیدکنندگان تخم مرغ اذعان داشت به دنبال خشکسالی شدید و روی آوردن مصرف کنندگان به تخم مرغ به عنوان جایگزینی برای محصولات دریایی که اخیراً با عرضۀ بسیار پایین مواجه شده ، قیمت تخم مرغ در تایلند نیز افزایش چشمگیری داشته است. با اینکه قیمت تخم مرغ در درب مرغداری تقریبا 08 / 0 دلار رشد داشته اما هنوز پایین تر از قیمت تولید است. 
سازمان دامپروری وزارت کشاورزی و تعاون امیدوار است با افزایش مصرف سرانه از 200 عدد تخم مرغ در سال 2012 میلادی به 300 عدد در سال 2018 میلادی این مشکلات را برطرف سازد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com