افزایش آمار بیماری بروسلوز در کشور

افزایش آمار بیماری بروسلوز در کشور
به گزارش خبرنگار موسسه ITPNews نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: برای محقق شدن شعار جامعه سالم، باید شاخص ها را ارتقاء دهیم و یکی از شاخص های اصلی ارتقاء سلامت جامعه، داشتن دامپزشکی قدرتمند و فعال در کشور است. در حقیقت با داشتن منابع دامی سالم است که مواد غذایی سالم خواهیم داشت.
دکتر رستمیان در حاشیه سمینار مدیریت بروسلوز دامی در کشور، گفت: در حال حاضر معضلات بزرگی در کشور وجود دارد که برای سلامت جامعه مشکل ساز شده است، از جمله آنها قاچاق دام بصورت زنده یا لاشه است که علت شیوع بسیاری از بیماری مشترک بین انسان و دام در کشور می باشد.
وی افزود: همیشه بهترین راه برای مبارزه با بیمارهای مشترک، پیشگیری است و در این خصوص بسیاری از کشورها موفق بوده و توانسته اند با واکسیناسیون و اقدامات جانبی دیگر، بیماری های مشترک بین انسان و دام را ریشه کن کنند.
دکتر رستمیان ادامه داد: به دلیل کاهش واکسیناسیون آمار بیماری بروسلوز در کشور طی دوسال گذشته ، بالا رفته است و همه تلاش ما برای کاهش آمار بروسلوز و انجام واکسیناسیون کامل است تا سال های بعد شاهد چنین آمار بالایی از بیماری های مشترک نباشیم.
نائب رئیس کمسیون بهداشتی مجلس با تاکید بر امکان کاهش و کنترل بیماری های مشترک در کشور گفت: قطعا می توانیم با همکاری مشترک و همراهی کمیسیون کشاورزی و سازمان دامپزشکی تعداد مبتلایان را کاهش دهیم و دراین خصوص باید اطلاعات مردم را نیز افزایش دهیم.
دکتر رستمیان در پایان گفت: تفاوتی نمی کند از چه ارگانی باشیم نباید کار و مسئولیت آنچه پیش آمده را گردن دیگری بیندازیم، ما همه در مقابل سلامت مردم مسئول هستیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com