افزایش 98 درصدی صادرات مرغ منجمد از خراسان‌جنوبی به خارج از کشور

افزایش 98 درصدی صادرات مرغ منجمد از خراسان‌جنوبی به خارج از کشور
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از افزایش 98 درصدی صادرات مرغ منجمد طی 8 ماهه امسال به خارج از کشور خبرداد.
منطقه خراسان‌جنوبی‌، محمدعلی رضایی ششم آذر ماه در نشست کمیسیون تنظیم بازار گفت: طی 8 ماهه امسال 629 تن مرغ منجد به کشور افغانستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 98 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی‌، طی 8 ماهه سال گذشته 12 تن مرغ منجمد به خارج از کشور صادر شده است.
رضایی در ادامه افزود: طی 8 ماهه امسال یک میلیون و 362 هزار و 500 قطعه جوجه یکروزه با افزایش 92 درصد و چهار هزار و 702 کیلوگرم خوارک طیور با افزایش 67 درصد از استان به خارج از کشور صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از قطب‌های تولید مرغ در شرق کشور است، اظهارکرد: بزرگترین واحد مزرعه مرغ مادر گوشتی به ظرفیت 226 هزار قطعه در چهار فاز به طور متوسط سالانه 30 میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار فعالیت می‌کند.
‌وی خاطر‌نشان کرد: هم اکنون یک کارخانه جوجه کشی به ظرفیت یک میلیون و 157 هزار قطعه جوجه ریزی در ماه در خراسان جنوبی فعال است.
رضایی همچنین به فعالیت 718 واحد مرغداری گوشتی در استان اشاره کرد و یادآور شد: این واحدها سالانه ظرفیت 24 میلیون قطعه جوجه ریزی را دارد.
وی مرغداری‌های تخم گذار استان را 19 واحد ذکرکرد و گفت: ظرفیت این مرغداری‌ها 739 هزار و 400 قطعه با تولید حدود 12 تن تخم مرغ خوراکی در سال است.
مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه در هشت ماه گذشته 16 میلیون و 261 هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.
به گفته رضایی، از ابتدای امسال چهار میلیون و 797 هزار قطعه مرغ در چهار کشتارگاه استان کشتار شده است.
وی میزان صادرات مرغ زنده از استان به استان‌های همجوار را چهار میلیون و 525 هزار قطعه اعلام کرد و یادآور شد: صادارت مرغ زنده از استان به استان‌های همجوار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
رضایی میزان صادرات گوشت مرغ به صورت گرم و منجمد به استانهای همجوار را سه هزار و 751 تن عنوان کرد و افزود: میزان جوجه یکروزه دو میلون و 94 هزار قطعه بوده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی میزان تخم مرغ خوراکی صادر شده به استان‌های همجوار را 981 تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
رضایی با بیان اینکه مرغ آماده کشتار در سالن‌های پرورش مرغ استان را با سن بالای 45 روز، 504 هزار قطعه بوده است، اظهار کرد: با احتساب 10 درصد تلفات، 816 تن گوشت مرغ در استان آماده کشتار است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com