افزایش 90 درصدی قیمت نهاده‌های دامی در سال جاری

افزایش 90 درصدی قیمت نهاده‌های دامی در سال جاری
رئیس اتحادیه دامداران استان کرمان گفت: قیمت نهاده‌های دامی در سال جاری نسبت به سال گذشته 85 تا 90 درصد افزایش یافته است.
علی کارگر پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی مدیریت بهداشتی دامداری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: دامداری‌های استان کرمان در زمینه تامین علوفه دام مشکلاتی دارند و قیمت نهاده‌های دامی در سال جاری نسبت به سال گذشته 85 تا 90 درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه مشکلات فراوانی در زمینه تولید دام وجود دارد، بیان داشت: آموزش در واقع به روز کردن اطلاعات است و دامداران به بازآموزی نیاز دارند، زیرا مواردی وجود دارد که اگر آنها را به موقع دریافت نکنیم و در واحدهای دامداری به کار نبریم، این امر در عملکرد ما تاثیر منفی می‌گذارد.
رئیس اتحادیه دامداران استان کرمان ادامه داد: قیمت تمام‌شده تولیدات دامی ما از قیمت‌های بازار جهانی بالاتر است، زیرا قیمت علوفه و مدیریت علمی واحدهای تولیدی در این زمینه تاثیر می‌گذارد.
کارگر افزود: در دامداری باید پیشگیری را بر درمان مقدم بدانیم و عوامل زمینه‌ساز بیماری‌ها را شناسایی کرده و از بین ببریم.
وی همچنین واکسیناسیون دام علیه بیماری، کنترل ورود و خروج دام، ضدعفونی کردن اماکن، تاسیسات و تجهیزات و سالن‌های شیردوشی، کنترل ورود حیوانان وحشی و اهلی، مبارزه با انگل‌ها و تامین علوفه عاری از هرگونه آلودگی را در کاهش بیماری‌های دامی موثر دانست.
این مسئول تصریح کرد: امنیت سلامت غذایی جامعه بسیار مهم است و حتی این بحث را می‌توان به ارتقای بهره هوشی جامعه هم ربط داد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com