افزایش 86 درصدی تولید گوشت مرغ در بوشهر

افزایش 86 درصدی تولید گوشت مرغ در بوشهر

معاون سازمان جهاد کشاورزی بوشهر از افزایش 86 درصدی تولید گوشت مرغ در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حمیدرضا جهانبخش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش بسیار زیادی در سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برای تأمین مرغ و گوشت مورد نیاز مردم استان در ماه مبارک رمضان در حال انجام است و برآورد ما نشان می‌دهد که در ماه رمضان مشکل تأمین مرغ در استان بوشهر وجود ندارد و به فضل خدا و با همکاری همه‌جانبه مردم و مسئولان می‌توانیم از عهده تأمین مایحتاج مردم به خوبی برآییم.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان، حساسیت و دقت مردم بسیار بالاتر از سایر ماه‌هاست و مسئولان وظیفه دارند با همه توان برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز مردم تلاش کنند و نباید اجازه دهیم که مشکلی برای مردم به وجود بیاید.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در ابتدای فصل تابستان و در هفته ابتدایی تیرماه امسال، میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان در سطح بسیار بالایی صورت گرفت و با بررسی‌هایی که انجام شده، مشکلی از نظر کمبود گوشت مرغ گرم در نیمه دوم مرداد ماه تا پایان شهریور ماه و ماه مبارک رمضان به وجود نمی‌آید.
جهانبخش از انجام بیش از 600 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان خبر داد و بیان داشت: جوجه‌ریزی صورت گرفته در مرغداری‌های استان بوشهر در تیرماه سال جاری بیش از 613 هزار قطعه بوده که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به میزان بالای جوجه‌ریزی صورت گرفته، پیش‌بینی کارشناسان اداره جهاد کشاورزی استان، تولید بیش از یک‌هزار و 40 تن گوشت مرغ در استان است که ان‌شاءالله در ماه رمضان مشکلی نخواهیم داشت.
معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: مرغ تولیدی حاصل از این جوجه‌ریزی در واقع از پانزدهم مرداد تا پانزدهم شهریور در بازار مصرف در تمام شهرستان‌های استان عرضه می‌شود و مرغ تولیدی حاصل از جوجه‌ریزی مرداد ماه نیز در پایان شهریور وارد بازار مصرف می‌شود.
جهانبخش همچنین از افزایش 86 درصدی تولید گوشت مرغ در استان بوشهر خبر داد و افزود: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون شاهد افزایش 86 درصدی تولید گوشت مرغ در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه پارسال بوده‌ایم که آمار بسیار خوب و درخشانی است و نشان دهنده رشد بسیار زیاد در این زمینه است.
وی در ارتباط با میزان جوجه‌ریزی سال گذشته نیز اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته، حدود 350 هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح استان انجام شده بود که حدود 600 تن گوشت مرغ نیز وارد بازار شد که امسال هم از نظر جوجه‌ریزی و هم از نظر تولید گوشت مرغ با افزایش بی‌سابقه‌ای روبرو بوده‌ایم.
این مقام مسئول ابراز داشت: در نیمه دوم سال نیز تلاش بیشتری برای افزایش تولید گوشت مرغ در استان انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم که از همه ظرفیت‌‍های موجود در استان استفاده کنیم تا بتوانیم به رشد قابل قبولی در این عرصه برسیم.
جهانبخش خاطرنشان کرد: در سال همت و کار مضاعف در واقع وظیفه همه ما نسبت به سال گذشته سنگین‌تر شده و از متولیان امور و تولیدکنندگان سراسر استان می‌خواهیم که با تلاش و همت مضاعف برای فتح قله‌های بلند پیشرفت حرکت کنند.

 
کلمات کلیدی افزایش تولید
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com