افزایش 41 درصدی جوجه ریزی واحدهای مرغداری گوشتی

افزایش 41 درصدی جوجه ریزی واحدهای مرغداری گوشتی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش 41 درصدی جوجه ریزی واحدهای مرغداری گوشتی طی سه ماهه اول سال جاری در این استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، معرفت آذری بعد از ظهر پنج شنبه در بازدید از چند واحد مرغداری گوشتی اردبیل اظهار داشت: میزان جوجه ریزی در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 824 هزار و 550 قطعه افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: با این میزان افزایش بیش از پنج هزار و 214 تن گوشت مرغ از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان تولید و به بازار عرضه شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در سه ماهه اول سال گذشته تعداد جوجه ریزی واحدهای مرغداری گوشتی دو میلیون و 12 هزار قطعه بوده است، افزود: این رقم در سه ماهه اول امسال به دو میلیون و 836 هزار 550 قطعه افزایش یافته است.
وی افزایش قیمت گوشت مرغ، افزایش تقاضا در بازار، رشد صدور پروانه تاسیس مرغداری گوشتی در استان، پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان، کاهش قیمت مواد اولیه و... را از جمله مهمترین دلایل افزایش جوجه ریزی و تولید در این استان عنوان کرد.
آذری همچنین با اشاره به صدور پنج پروانه بهره برداری پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 41 هزار و 500 کیلوگرم ابراز طی سه ماهه اول سال جاری در سطح استان ابراز داشت: 16 پروانه تاسیس پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 320 هزار کیلوگرم نیز در همین مدت صادر شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون یک واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 35 هزار کیلوگرم پروانه بهره برداری گرفته و دو واحد نیز با ظرفیت 80 هزار کیلو پروانه تاسیس اخذ کرده اند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com