افزایش 35 درصدی تولید گوشت مرغ در کشور

افزایش 35 درصدی تولید گوشت مرغ در کشور

مدیر گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در زیربخش دام طیور، تولید گوشت مرغ کشور قابلیت ارتقا 35 درصدی دارد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)، دکتر "ناصر شاهونچی" در گردهمایی سراسری مدیران طیور کشور در مشهد افزود: قابلیت افزایش 35 درصدی گوشت مرغ از نقاط قوت زیر بخش دام طیور به شمار می آید.
مدیر گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: رشد به سمت افزایش تولید و ایجاد ظرفیت تولید با تکیه بر واردات نهاده ای در راستای افزایش مصرف داخلی و صادرات یک استراتژی مناسب در این حوزه تعریف می شود.
دکتر شاهونچی با بیان اینکه پتانسیل های موجود در این بخش بسیار آسان تر از بخش زراعت قابل افزایش است افزود: افزایش تمایل مصرف به مرغ طی 2 دهه اخیر و نیز جانشینی نزدیک گوشت مرغ به جای قرمز در سبد خانوار بر این موضوع تاکید می کند.
وی گفت: اختلاف عملکرد تولید در مقایسه با کشورهای توسعه یافته و حاکمیت مدیریت غیر تخصصی در واحدهای تولید 2 عامل مهم در دسته بندی ضعفهای این بخش به حساب می آیند.
مدیر گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه فردوسی افزود: اتحادیه مرغداران فعال ترین نهاد غیردولتی نسبت به سایر زیرگروههای این بخش به حساب می آید که با بررسی چالش ها و رفع مشکلات و موانع می تواند گوی سبقت را از رقبای دیگر کشورهای خود بگیرد.
وی در پایان هنر یک اقتصادان را تطبیق تئوریهای موجود با واقعیت تعبیر کرد و افزود: بحث نظریه نسبی اصلی مهمی در اقتصاد تعریف می شود که نباید به صورت خان به کاربرده شود.

 
کلمات کلیدی افزایش تولید
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com