افزایش 30 درصدی تولید گوشت مرغ در انزلی

افزایش 30 درصدی تولید گوشت مرغ در انزلی

محمد یادگار در گفتگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی با اشاره به تولید گوشت مرغ در این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، 3 هزار و 750 تن گوشت مرغ به ارزش اقتصادی 60 میلیارد ریال در انزلی تولید و روانه بازار مصرف شد.
وی به بازسازی واحدهای مرغداری خسارت دیده ناشی از برف سال 87 اشاره کرد و بیان داشت: با بازسازی واحدهای خسارت دیده و افزایش ظرفیت تعدادی از مرغداری‌ها و نیز تخصیص تسهیلات سرمایه‌ای و سرمایه در گردش به برخی از واحدهای مرغداری سبب بهبود وضعیت تولید گوشت سفید در سطح شهرستان انزلی شده است.
وی کمبود تسهیلات بانکی را عمده مشکلات مرغداری‌های انزلی عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود برای حمایت از این قشر مسئولان استان و کشور نسبت به تخصیص تسهیلات بانکی کافی اقدام کنند.
به گفته وی بندر انزلی دارای 30 واحد فعال مرغداری گوشتی، چهار واحد پرواری مرغ مادر گوشتی و یک واحد اصلاح‌نژاد مرغ مادر است.
مدیر جهاد کشاورزی انزلی با اشاره به استفاده کشاورزان از کودهای بیولوژیک افزود: مصرف بی‌رویه انواع کودهای شیمیایی در اراضی کشاورزی در سال‌های گذشته توسط عده‌ای از کشاورزان سبب آلودگی محیط زیست و محصولات زراعی و باغی شده و لزوم بازنگری در نحوه و مقدار و نوع کودهای شیمیایی برجسته و ملموس شده است.
وی مصرف کودهای بیولوژیک را سبب افزایش عملکرد و بهبود ویژگی‌های خاک دانست و تصریح کرد: مصرف کودهای بیولوژیک از جنبه‌های اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی نیز مثمر ثمر بوده و به عنوان جایگزین مناسب و مطلوب برای کودهای شیمیایی است.
وی با اشاره به نتایج حاصله از مصرف کودهای بیولوژیک خاطرنشان کرد: سال گذشته از مصرف کودهای بیولوژیک در مزارع شالیزار و باغ‌های میوه شهرستان افزایش بین سه تا هشت درصدی عملکرد محصولات ایجاد شده بود.
مدیر جهاد کشاورزی انزلی عنوان داشت: امسال برای ترویج و گسترش مصرف کودهای بیولوژیک مقدار 430 لیتر انواع کودهای بیولوژیک به صورت رایگان بین کشاورزان حوزه این شهرستان توزیع شده است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com