افزایش 28 درصدی قیمت مرغ در آستانه ماه رمضان

افزایش 28 درصدی قیمت مرغ در آستانه ماه رمضان
برخلاف ماه گذشته که قیمت مرغ هر هفته با کاهش قیمت مواجه بود، در ماه جاری قیمت مرغ روندی افزایشی داشته و در اولین هفته خرداد ماه قیمت مرغ 28.4 درصد گران‌تر از هفته اول اردیبهشت بود.
 بانک مرکزی گزارش قیمت خرده‌فروشی محصولات غذایی در هفته منتهی به 7 خرداد ماه را منتشر کرد. بر اساس این گزارش قیمت مرغ هم در مقایسه با هفته قبل و هم در مقایسه با هفته مشابه سال قبل رکوردار افزایش قیمت میان محصولات خوراکی بوده. قیمت مرغ در آستانه ماه رمضان، در مقایسه با هفته قبل 16.2 و در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل 28.4 درصد افزایش یافته است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، قیمت میوه‌های تازه هم در مقایسه با هفته قبل 8.5 درصد افزایش قیمت داشته است. در این هفته قیمت 8 گروه مواد غذایی در مقایسه با هفته قبل از آن، افزایش یافته و قیمت دو گروه لبنیات و روغن نباتی ثابت مانده است. تنها گروهی که قیمت آن کاهش یافته، مربوط به کاهش 0.7 درصدی قیمت گوشت قرمز بوده است.
قیمت‌ها اما در مقایسه با هفته مشابه سال قبل، روندی کاهشی داشته. به نحوی که قیمت 5 گروه مصرفی کاهش یافته است. تخم مرغ، میوه‌های تازه، گوشت قرمز و روغن نیاتی از جمله کالاهایی است که قیمت آن در این مقایسه با کاهش مواجه شده است.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۵/۰۳/۱۷

    این هم از مملکتی که هر ........ می شه مسئول و می گه افزایش 28 درصدی قیمت مرغ. چرا قیمت مرغ پایه که 6500 تا 7000 تومان را ملاک قرار نمی دهد بعد بگویید که چند درصد کاهش داشته

    پاسخ...
  •  

    تولید کننده گفت : ۹۵/۰۳/۲۰

    از بانک مرکزی بپرسید بجز مرغ وتخم مرغ کالای دیگری وجود ندارد شاید هم چون در این دو کالای استراتژیک به خود کفائی نسبی رسیده ایم رو دل بعضیها مانده؟؟؟.ببانک مرکزی بگوئید ما غذای مردم را تولید میکنیم وبا التماس وزیر قیمت باضرر میفروشیم وشما کاغذ میفروشید با سود 21درصد وانهم در حکومت الله لطفا بفتوای بعضی از ایات عظام هم عنایتی داشته باشید. نماز وروزهتان قبول درگاه احدیت موفقیت شما را به حرمت این ماه عزیز خواستاریم.

    پاسخ...
  •  

    رضا رفیعی گفت : ۹۵/۰۴/۰۵

    شما که فقط ادعای انسان بودن رو داریدچرا از گرانی نفرت انگیز آب و برق و گاز وبنزین ودفترخانه ها وپسماند زباله و حقوق چندش آور کارمندان وکارگران وبازنشسته های بدبخت وحقوق نجومی مفت خوران نمیگید.فقط درصدد نابودی تولید کننده هایید.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com