افزایش 200 تومانی قیمت شیر کم‌چرب غیرقانونی است

افزایش 200 تومانی قیمت شیر کم‌چرب غیرقانونی است
از آنجا که هیچ افزایشی از سوی دولت برای قیمت شیر اعلام نشده است، افزایش قیمت توسط شرکت‌های لبنی غیرقانونی است.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی یکشنبه 10 اسفند درباره افزایش قیمت شیر توسط برخی از کارخانه‌ها گفت: در چند روز اخیر شاهد افزایش 200 تومانی هر بطری شیر کم‌چرب در مغازه‌ها هستیم که این امر مخالف موازین است.
حسن رکنی افزود: دامداران برای اساس قیمت اعلام‌شده (یک‌هزار و 440 تومانی) باید محصول خود را عرضه کنند، این در حالی است که متوسط قیمت خرید از دامداران یک‌هزار و 200 تومان اعلام شده است.
وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که قیمت خرید شیرخام باید اصلاح شود و از آنجا که شیرخام خریداری‌شده از دامداران مشکلاتی را به‌وجود آورده بود، طرح خرید حمایتی - تضمینی شیرخام توسط تعاون مرکزی روستایی در حال اجرا است و استمرار خواهد داشت تا بازار به حالت ثبات برسد، اما در این بین هیچ بخشی اجازه تغییر در قیمت این محصول را ندارد.
رکنی ادامه داد: با کشورهایی چون روسیه تبادلاتی انجام شده است که بتوانیم شیرخشک تولیدشده حاصل از خرید تضمینی را صادر کنیم و علاوه بر آن، این شیر به‌دلیل بالا بودن کیفیت آن چند مشتری خارجی دیگر نیز دارد.
وی درباره قیمت مرغ گرم نیز تصریح کرد: قیمت این محصول پروتئینی در میادین میوه و تره‌بار شش‌هزار و 980 تومان است و برای جبران کاستی‌ها، عرضه مرغ سرد همچنان ادامه خواهد داشت.
 
واردات جوجه، تخم نطفه‌دار و مکمل‌های لازم برای پرورش شترمرغ از آفریقا
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در ادامه از توافق نهایی با هیئت آفریقایی در بخش‌های مختلفی چون آبزی‌پروری و طیور خبر داد و یادآور شد: پس از بازدیدهای انجام‌شده هیئت آفریقایی از دامپروری 10 هزار تنی هلشتاین تهران، باغ زیتون، پرورش ماهی قزل‌آلا، تحقیقات بین‌المللی ماهیان زینتی در گیلان و شرکت زنجیره طیور استان گیلان توافق‌هایی در زمینه انتقال دانش و مهارت‌های فنی، استفاده از نتایج تحقیقات انجام‌شده، آموزش‌های لازم برای توانمندسازی بهره‌برداران ایرانی در حوزه شترمرغ انجام شد.
وی اظهار داشت: در زمینه صادرات مواد ژنی، مواد متنوع لبنی، ماشین‌آلات خوراک دام و تجهیزات بسته‌بندی می‌توانیم با کشور دوست همکاری کنیم و علاوه بر آن، واردات جوجه و تخم نطفه‌دار شترمرغ، مکمل‌های معدنی و ویتامینه مورد نیاز برای این گونه در دستور کار قرار گرفت.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: استفاده از بذرهای هیبرید ذرت که مقاوم به کم‌آبی، شوری و خشکی بوده و همچنین استفاده از گیاهان علوفه‌ای با توجه به کمبود آب از کشور آفریقا در دستور کار قرار گرفت.
رکنی ادامه داد: بخش خصوصی نیز مقرر شد از طریق کارگروه‌های ویژه‌ای که توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های جنگل‌داری و شیلات تعیین می‌شود، بتواند تبادلات تجاری بیشتری با کشور دوست داشته باشد.
وی درباره توافق‌های انجام‌شده با کشور روسیه نیز تصریح کرد: هنوز جمع‌بندی نهایی در این بخش نشده است، اما کارشناسان روسی از چندین کشتارگاه طیور و تولیدکننده مواد لبنی به‌ویژه پنیر ایرانی بازدید کردند و قرار است تا سه‌شنبه هفته جاری نظرات خود را درباره واردات از ایران عملیاتی کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com