افزایش 20 درصدی جوجه ریزی

افزایش 20 درصدی جوجه ریزی
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: جوجه ریزی ماه های فروردین و اردیبهشت سال جاری در واحدهای پرورش مرغ گوشتی اختصاص یافته در استان ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

در هریک از ماه های یادشده پرورش دهندگان مرغ گوشتی در استان، ۱۳ میلیون قطعه جوجه ریزی را در ۵۴۵ واحد انجام داده اند.
وی ادامه داد: جوجه ریزی در این واحدها پس از یک دوره  ۴۵ روزه پرورش برای عرضه روزانه به بازار مصرف اعم از داخل  استان و سایر استان ها به ویژه تهران، از میانه خرداد ماه سال جاری صورت می گیرد.
وی خبر منتشره در شبکه های اجتماعی مبنی بر شایعه حذف جوجه ریزی مرغ در یکی از واحدهای پرورش استان را رد کرد و گفت: اکنون برای جوجه ریزی و پرورش مرغ در بیش از یک هزار واحد تولیدی مشکل وجود ندارد و حمایت لازم از پرورش دهندگان در حوزه های مختلف اعم از مالی و نهاده ها پیش بینی و صورت می گیرد.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: اکنون روزانه ۷۰۰ تُن گوشت مرغ از کشتارگاه های این استان تولید و روانه بازار مصرف به ویژه تهران می شود.
تخله در حوزه قیمت گوشت مرغ در شرایط کنونی یادآور شد: اکنون مرغ زنده هر کیلوگرم ۲۷۰ تا ۲۶۰ هزار ریال و عرضه گوشت آن به مصرف کنندگان ۴۴۰ هزار ریال است.

اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش
این مسوول سازمان جهادکشاورزی گلستان تصریح کرد: در حمایت از پرورش حوزه مرغ این استان، ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال وام با سود مناسب بانکی و بازگشت ۹ ماه در نظر گرفته شده که متقاضیان این حوزه می توانند به مدیریت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی شهرستان محل فعالیت خود مراجعه کنند.
وی ادامه داد: از این میزان تسهیلات، هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به پرورش دهندگان مرغ گوشتی و بقیه به پرورش دهندگان مرغ مادر و تخم گذار اختصاص داده شده است.
مطابق داده های آماری جهادکشاورزی گلستان، در این استان شمالی، یک هزار و ۹ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره پرورش وجود دارد که از جمله ظرفیت های پرورش طیور کشور در تامین بخشی از نیاز مصرف به این حوزه به شمار می رود.
به گفته کارشناسان حوزه طیور گلستان، به طور میانگین سالانه هر واحد پرورش مرغ گوشتی در استان ۵ الی چهار دوره ظرفیت جوجه ریزی را برای پرورش دارد.
گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و افتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی استوار است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com