افزایش 15درصدی مصرف مرغ در ماه رمضان

افزایش 15درصدی مصرف مرغ در ماه رمضان

محمد یوسفی با اشاره به حجم روزانه مرغ مورد نیاز کشور که معادل سه هزار و 500 تا سه هزار و 700 تن است، گفت :‌ این حجم در روزهای ماه رمضان 15 درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: در همین حال، دولت بیش از 50 هزار تن مرغ را به صورت منجمد ذخیره سازی و آماده عرضه به بازار کرده است و با این وجود، هیچ کاستی در توزیع مرغ در ایام ماه رمضان به دلیل تقاضای بیش از قبل وجود ندارد.
یوسفی با اشاره به اختصاص یارانه برای مرغ، گفت: در حال حاضر راهکارهای پرداخت این نوع یارانه هنوز به اتحادیه ابلاغ نشده، این درحالی است که اتحادیه از اختصاص یارانه به تولید گوشت مرغ و قرمز مطلع شده است.
وی تاکید کرد: با اختصاص 800 تومان یارانه به ازای هر کیلو مرغ ، مصرف کنندگان می توانند مرغ مورد نیاز را کیلویی دو هزار و 50 تومان خریداری کنند، این در حالی است که قیمت واقعی مرغ دو هزار و 700 تا دو هزار و 800 تومان است. برهمین اساس، دراین مرحله است که تنها تولید کننده دچار متضرر می شود و برای جلوگیری از این ضرو زیان هرچه سریعتر باید تدابیر لازم اتخاذ شود.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: حجم جوجه ریزی در ماههای گذشته در وضعیت بسیار مطلوبی بوده و به رقمی معادل 80 میلیون قطعه رسیده است که به طور کامل جوابگوی نیاز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com