افزایش 15 درصدی هزینه های تولید مرغ

افزایش 15 درصدی هزینه های تولید مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران گفت: در سالجاری علاوه بر افزایش قیمت دان، هزینه هر قطعه جوجهیکروزه گوشتی در قیمت تمام شده یک کیلوگرم مرغ زنده از 15 درصد به 30 درصد افزایش یافته است.
حسین مقدم نیا در گفتگو با مهر گفت: از ابتدای سالجاری هزینه های تولید گوشت مرغ افزایش یافته، به نحوی که قیمت هر کیلوگرم دان به 510 تومان و قیمت هر قطعه جوجه یکروزه گوشتی به 920 تومان رسیده و این دو عامل، قیمت تمام شده یک کیلوگرم گوشت گرم مصرفی را به 2850 تا 2900 تومان افزایش داده است.
وی بیان کرد: هزینه هر قطعه جوجه یکروزه گوشتی درقیمت تمام شده یک کیلوگرم مرغ زنده براساس محاسبات انجام شده متوسط 15 درصد است، در حالی که هم اکنون با افزایش قیمت جوجه این رقم به 30 درصد افزایش یافته است.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران اظهارداشت: درسال گذشته قیمت تمام شده مرغ برای تولیدکننده کیلویی 2400 تا 2500 بود؛ لذا با توجه به اینکه در سالجاری تولیدکنندگان با افزایش قیمت جوجه و دان مصرفی روبرو شده اند، برای ادامه روند تولید باید سود مناسب عاید مرغداران شود تا تولید صرفه اقتصادی برای آنان را رقم زند.
وی افزود: قیمت هر قطعه جوجه یکروزه گوشتی در سال گذشته معادل 600 تومان و قیمت ذرت کیلویی 290 تومان بود که متاسفانه هم اکنون قیمت ذرت که 65 درصد غذای طیور را تشکیل می دهد به کیلویی 340 تومان افزایش یافته است.

قیمت پایه برای تولید مرغ باید تعیین شود
مقدم نیا خاطرنشان کرد: افزایش هزینه های تولید سرمایه در گردش بیشتری را از سوی تولیدکنندگان می طلبد و از آنجایی که منابع نقدی آنان اندک است به ناچار باید از بازار تسهیلات فراهم نمایند، در حالیکه در این شرایط مرغداران به حمایت های مالی دولت نیازخواهند داشت، بنابراین اگر سیاست دولت کاهش قیمت است باید عواملی که سبب افزایش هزینه های تولید می شود کنترل شود.
وی اعلام کرد: با توجه به قرارداد وزارت بازرگانی با اتحادیه مبنی بر تنظیم بازار مرغ پیشنهاد می شود در شرایط کنونی با توجه به افزایش هزینه های تولید به خصوص دو عامل دان و جوجه، یک قیمت پایه به صورت توافقی تعیین شود تا مرغدارن بر اساس آن برنامه تولید سالجاری را تنظیم کنند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ایران در پایان پیش بینی کرد در سالجاری معادل یک میلیون و 600 هزار تن مرغ در سطح کشور تولید شود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com