افزایش 15 درصدی جوجه‌ریزی در آذربایجان غربی

افزایش 15 درصدی جوجه‌ریزی در آذربایجان غربی
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال جوجه‌ریزی در آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته از افزایش 15 درصدی برخوردار بوده‌است.
سید فضل‌الله قریشی در ارومیه اظهار داشت: امسال میزان جوجه‌ریزی در آذربایجان غربی 25.9 میلیون قطعه بوده که نسبت به سال گذشته از افزایش 15 درصدی برخوردار است.
وی تصریح کرد: امسال با پیگیری‌های سازمان هشت شرکت به طور کامل شرایط لازم برای کسب زنجیره کامل تولید در بخش طیور را به دست آورده‌اند و استان مقام نخست زنجیره‌های تولید طیور را در کشور دارد.
قریشی یادآور شد: امسال با تلاش و پیگیری‌های سازمان دو اتحادیه تخصصی شامل اتحادیه تولیدکنندگان عسل استان و اتحادیه مرغداران گوشتی استان تاسیس و راه‌اندازی شده است که نقش مهمی در بهبود کمی و کیفی تولیدات طیور و زنبور عسل خواهد داشت.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ابراز داشت: در حال ساخت نخستین میدان دواب صنعتی در ارومیه بوده که نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتشار بیماری‌ها و تامین بهداشت عمومی جامعه دارد.
قریشی ذخیره‌سازی گوشت قرمز در آذربایجان غربی را 152 تن عنوان کرد و ادامه داد: امسال ذخیره‌سازی گوشت مرغ نیز در آذربایجان غربی یک هزار و 600 تن بوده است.
وی احداث واحدهای پرورش مرغ تخمگذار، بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری، اصلاح ساختار فیزیکی واحدهای مرغداری، تکمیل و راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال و احداث واحدهای پرورش بوقلمون گوشتی و مرغ مادر گوشتی را از اولویت‌های معاونت بهبود تولیدات دامی در بخش مدیریت امور طیور برشمرد.
قریشی ادامه داد: تکمیل و راه‌اندازی واحد پرورش مرغ اجداد زربال خوی، برنامه‌های اصلاح نژاد مرغ بومی در مرکز پرورش و اصلاح نژاد این معاونت و ترویج مرغ بومی در روستاها و پیگیری مسائل بیمه طیور و زنبور عسل در راستای افزایش سطح پوشش بیمه از دیگر اولویت‌های بخش مدیریت امور طیور است.
وی فرهنگ‌سازی و ترویج و آموزش تولید عسل ارگانیک، پیگیری و برنامه‌ریزی در راستای راه‌اندازی ایستگاه پرورش ملکه خوی و اجرای پروژه پرورش ملکه در جمعیت‌های بسته و تجهیز و نوسازی کندوها و ملزومات زنبورداری را از اقدامات مدنظر این معاونت عنوان کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com