افزایش 13 برابری حجم تولید طیور گوشتی کشور

افزایش 13 برابری حجم تولید طیور گوشتی کشور

حجم تولید طیور گوشتی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از13 برابر افزایش داشته است.
به گزارش خبرنگار ایانا، رییس سازمان دامپزشکی کشور در این باره گفت: از زمانیکه مدیریت بازآموزی و نوآموزی شاغلان حرفه دامپزشکی به سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران واگذار شده، گامهای موثری در این رابطه برداشته شده است.
دکتر مجتبی نوروزی در آیین افتتاح دومین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور ضمن تشکر از سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران برای مدیریت دوره های آموزشی شاغلان حرفه دامپزشکی ابراز امیدواری کرد: روز به روز شاهد برگزاری کنگره های علمی چون کنگره بین المللی دامپزشکی طیور در کشور باشیم تا اعضای خانواده بزرگ دامپزشکان بتوانند بیش از پیش از توان و تجربیات علمی دامپزشکان در سراسر کشور و اساتید خارج از کشور استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد پروتئین مورد نیاز کشور از محل تولیدات داخلی طیور تامین میشود گفت: افزایش حجم تولید طیور گوشتی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 13 برابر شده است.
رییس سازمان دامپزشکی افزود: تعداد واحدهای تولیدی گوشتی از هزار و 100 به 18 هزار واحد رسیده و علاوه بر تامین نیاز داخلی، امکان صادرات نیز در کشور فراهم شده است.
نوروزی خاطرنشان کرد: همزمان و همسو با این پیشرفت، سرمایه گذاری در واحدهای جنبی مورد نیاز، اعم از کشتارگاهها، جوجه کشیها، کارخانجات خوراک دام ،حمل و داروسازیها نیز افزایش یافته است.
رییس سازمان دامپزشکی کشور، وجود زنجیره منسجم تولید، فرآوری و توزیع تولیدات گوشتی را ضروری دانست و گفت: در غیر این صورت نتایج فعالیتهای چند ساله مجموعه های بهداشتی و پیشگیری، اعم از سازمان دامپزشکی، دامپزشکان بخش خصوصی و صاحبان مراکز تولیدی در کنترل بیماریها، با چالش روبرو می شود.
وی تصریح کرد: درگیری بیش از 50 درصدی مزارع مرغ مادر به (مایکوپلاسماها) به کمتر از چهار تا پنج درصد تقلیل یافته و میانگین تلفات مزارع گوشتی از 12 درصد در سالهای قبل به هشت درصد رسیده است.
نوروزی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه علمی و صحیح در برابر بیماریهای دامی، افزود: اقدامات کنترلی علمی و صحیح، تنها در بستری مناسب امکانپذیر است که این امر از طریق شرایط مناسب زیست پرندگان و همچنین تغذیه مناسب تامین می شود.
وی از بررسی استراتژیهای کنترلی بیماریهای طیور خبر داد و گفت: در این برنامه ها، دامپزشکان و تشکلهای مرغداران نیز، همکاری خواهند داشت./
 

 
کلمات کلیدی افزايش تولید طیور
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com