افزایش 10.7 درصدی واردات خوراک در ویتنام

افزایش 10.7 درصدی واردات خوراک در ویتنام
گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که ویتنام مبلغی در حدود 2 میلیارد دلار را برای واردات خوراک حیوانات هزینه کرده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته 7/10 درصد افزایش داشته است.
بر اساس آمار منتشرشده توسط مجله وت گلوبال (WATT Global ) که در آن چشم‌انداز خوراک جهان در سال 2018 پیش‌بینی‌شده است، کشور ویتنام در سال 2017 میلادی درزمینه تولید خوراک رتبه پانزدهم جهان را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین نتایج تحقیقات شرکت آلتک که در سال 2018 درزمینهٔ وضعیت جهانی خوراک صورت گرفته است حاکی از این است که هم‌اکنون در ویتنام 218 کارخانه خوراک فعال وجود دارد که این کارخانه‌ها سالانه بیش از 19 میلیون متریک تن خوراک تولید می‌کنند و تقریباً 12 میلیون متریک تن از این خوراک برای خوک‌ها، بیش از 3 میلیون متریک تن برای آبزیان و 8/3 میلیون متریک تن برای طیور تخم‌گذار و گوشتی استفاده می‌شود.
اگرچه وزارت کشاورزی آمریکا گزارش داده است که در سال 2017 میلادی میزان تقاضای خوراک در ویتنام کاهش داشته است، اما این کاهش، در خوراک تولید داخل بوده است و خوراک ترکیبی را شامل نمی‌شود. در سال 2017 میلادی صنعت خوراک ترکیبی در ویتنام 5/4 درصد و خوراک طیور و خوک 5/3 درصد رشد داشته‌اند این در حالی است که در همین سال میزان تقاضای خوراک آبزیان افزایشی 10 درصدی را تجربه کرده است.
برخلاف این رشد و افزایش، ویتنام بیش از 96/1 میلیارد دلار را به واردات محصولات خوراک حیوانات اختصاص داده است که بیشتر این واردات امسال از آرژانتین، آمریکا، برزیل، کره و بلژیک بوده است. جزئیات واردات از این کشورها در زیر آمده است.
- آرژانتین: 651 میلیون دلار
- آمریکا: 321 میلیون دلار
- برزیل: 287 میلیون دلار
- کره: 24 میلیون دلار
- بلژیک: 18 میلیون دلار
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com