افزایش 10 درصدی قیمت تمام شده مرغ زنده نباید در مراحل عرضه تاثیرگذار باشد

افزایش 10 درصدی قیمت تمام شده مرغ زنده نباید در مراحل عرضه تاثیرگذار باشد

با توجه به افزایش قیمت ذرت در بازارهای جهانی و افزایش 10 درصدی هزینه تمام شده مرغ زنده از سوی مرغداران نباید در مراحل عرضه قیمت مرغ را افزایش دهد که متاسفانه این امر از سوی دلالان و واسطه‌‏ها در حال انجام شدن است.
حسین مقدم‌‏نیا، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری کار ایران، ایلنا، در رابطه با افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف، گفت: طبق محاسبات مرغداران قیمت تمام شده مرغ زنده برای تولیدکنندگان بالغ بر هزار و 150تا 1160 تومان است. در حالی که مرغ زنده به قیمت 1000 تا هزار و 100 تومان از مرغداران خریداری می‌‏شود، از سویی افزایش قیمت ذرت در داخل و خارج از کشور هزینه تمام شده هر کیلو مرغ زنده را 50 تا 60 تومان افزایش داده است.
وی، با بیان مطلب فوق، افزود: با توجه به افزایش قیمت ذرت در بازارهای جهانی و داخلی در حال حاضر مرغ زنده از سوی مرغداران به قیمت هزار و 200 تومان به فروش می‌‏رسد. این در حالی است که افزایش 10 درصدی قیمت‌‏ها از سوی تولیدکنندگان نمی‌‏تواند تاثیر چندانی بر افزایش قیمت مرغ در بازار مصرف بر جای داشته باشد.
مقدم‌‏نیا، عامل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف را واسطه‌‏ها و عوامل توزیع‌‏کننده اعلام کرد و گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده هزار و 70 تا هزار و 200 تومان در کشتارگاه‌‏ها قیمت فروش مرغ هزار و 700 تومان، قیمت مرغ در محل توزیع 1800 تومان و در بازار مصرف 1900 تومان است. این در حالی است که افزایش 10 درصدی قیمت‌‏ها از سوی مرغداران بر روی مرغ زنده نباید در مراحل عرضه افزایش را به وجود آورد.
وی، توزیع مستقیم مرغ به بازار مصرف را از سوی تولیدکنندگان به منظور کاهش قیمت کاذب الزام‌‏آور خواند و تصریح‌‏کرد: تا زمانی که تولیدکنندگان امکان توزیع مستقیم محصول تولیدی خود را به بازار مصرف و میادین اصلی ندارند، عوامل واسطه‌‏ای تا جایی که ممکن است نسبت به افزایش قیمت‌‏ها اقدام می‌‏کنند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، با تاکید بر عدم تاثیر افزایش 10 درصدی قیمت تمام شده مرغ زنده در گوشت مرغ عرضه شده در بازار مصرف از سوی تولید مرغداران، اظهارداشت: در حال حاضر با خرید بخشی از تولید مرغداران از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و با توجه به ذخیره کشتارگاه‌‏ها حدود 40 هزار تن گوشت مرغ ذخیره‌‏سازی شده که در صورت بروز مشکل در ایام پر مصرف وارد بازار می‌‏شود.
وی، تصریح‌‏کرد: در حال حاضر مرغدارانی که تولید آنان از طریق شرکت پشتیبانی امور دام تحویل گرفته شده می‌‏توانند سهمیه ذرت خود را از استان‌‏های ذی‌‏ربط دریافت دارند.

 
کلمات کلیدی مرغ زنده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com